wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 november 2018

Kollat ett par skogar

Av Wilma Border collie - 7 november 2018 18:10

Ännu en sån där ensam dag. Men jag skulle åka och kolla ett par skogar en sista gång innan det blir vinter.

   

Jag vet att en gång så var det en Ekorre här. Undrar om den är hemma och vill prata med mej?

   

Nä det var alldeles övergivet i den där eken. Inte minsta lilla skymt av nån Ekorre inte.

   

Ägnade mej åt att kolla av skogen istället. Länge sen jag var här och då hade jag sällskap av Terra och vi hade en massa skoj.

   

Fortfarande finns det lite vatten i bäcken. Räckte till att fukta tassarna och dricka lite bara.

   

Lika dimmigt i dag världen består av hur många nyanser av grått som helst.

   

Skulle kolla om det fanns några Rödgula trumpetsvampar kvar i den här skogen. Jag hittade faktiskt medan matte virrade runt och inte såg nånting.

   

Inte är de lätta att se nu inte. Ser ut som vissna löv, tänk om människor använde nosen, de missar så mycket.

Fanns inte mycket i den här skogen inte.

   

Åkte till en annan skog ganska nära, här var jag för att tag sen. Men då blev det lite bråttom för radion ringde så vi hann inte kolla ordentligt innan det var dags och åka hem och göra radiointervju.

   

Här fick jag beröm. När de är så här dolda hade matte missat dom utan mej. Ja jag får självklart alltid beröm när jag jobbat och hittat svamp. Bra jobb är det.

   

Hittade mera på några ställen. Men det var definitivt de sista för i år här.

   

Fast här var det nästan att matte upptäckte dom själv. Men det gick åt mycket leta för att hitta några. Hoppas det faller massor med mer svampvatten nästa år så det kommer riktigt mycket här.

   

Tränade lite balans på fallna träd också. Tackade skogen för i år och gick till bilen för att åka hem.

   

Matte fick syn på en liftare, men ansåg att Spindel nog trivs mycket bättre i sin hemmaskog än att åka med mej hem. Alltså fick den ingen lift.

   

Ute på eftermiddagsrunda och det är fortfarande tusen nyanser av grått.

   

Fast matte hade tagit med sej min boll så jag hade en massa skoj med den ett tag.

   

Efter bolleken så satte jag mej på en bänk en stund och funderade över mitt hundliv. Kom faktiskt fram till en del bra grejer.

   

Som detta, passera och inse att Susanne hade sin affär öppen. Perfekt eftersom jag var godissugen. Fick självklart gott godis vilket förgyllde min dag

Har hört att i morgon så kan det bli en bra dag. Har minsann sett att matte tagit fram en trevlig flaska ur frysen. Jag hoppas jag har rätt om vad jag ska få göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards