wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 november 2018

Blåst igen

Av Wilma Border collie - 2 november 2018 18:11

I går var jag minsann lovad att få åka till nån bra skog i dag. Lät väldigt trevligt.

Så blev det idag, då hade dimman stulit hela världen.

Slutade med att matte bestämde sej för att den där bra skogen får vänta tills en annan dag. Dessutom försökte det nästan komma svampvatten.

   

På väg mot vad jag nu ska göra och fortfarande är en stor del av omgivningarna stulna.

   

Passerade Ekorrskogen, men inte var det nån Ekorre hemma inte. Hade hoppats på att träffa nån sm ville umgås.

   

Tänkte leka med min boll en stund vid sjön. Då hade den där dementa matte glömt den hemma!! Gick lika bra med en avblåst björkgren, så den hade jag skoj med en stund.

Försökte gå till Ossy men enligt matte så träffades vi igår och jag kunde ta nån annan väg idag. Missade säkert massor med skoj bara för det.

   

Ute på spårvägen kom jag ihåg att det brukar ge godis att hoppa upp här. Jodå det gör det nu också, lönade ställe.

   

Gick och kollade av skogen. Verkade inte ha hänt nåt av värde, inga spännade dofter och inte fanns det nån att umgås med heller.

   

Hittade några stora fina Svarta trumpetsvampar.

   

Spanade tänkte att det skulle dyka upp nåt skoj, men inte det inte.

   

Sist jag var här så hittade jag Föränderliga tofsskivlingar, då var de alldeles djupfrysta. De fanns kvar idag också.

   

Fina var de hade klarat det där köldangreppet bra. Fast de blev kvar i skogen.

   

Sen lekte jag den mycket roliga leken Gissa var svamparna jag markerat finns? Människor envisas med att använda synen istället för nosen och då blir det komplicerat.

   

Ska det vara så svårt att se de här? Jag kände doften hur bra som helst.

Upprepade denna lek några gånger och matte fick leta ordentligt för att hitta dom.

   

Tur att hon aldrig går ut utan att vara utrustad. Är inte svampkorgen med så finns det alltid kompostpåsar och svampkniv i fickorna. Väldigt bar om man gör såna här lite oväntade fynd.

   

Jaha, nu väntas det tydligen snö på den lilla vägen också. För nu sitter det såna där snöpinnar på den. Tycker att snön kan hålla sej borta länge än.

   

Gick hemåt, provade en del stenar och alla var väldigt lönande. Kollade efter nån jag känner men det var alldeles dött överallt.

Hem och hade tråkigt.

Lika trist eftermiddagsrunda, ingen jag känner ute.

Men i morgon är det äntligen lördag igen. Då ska jag minsann ha skoj. Bara det att jag lever under hot just nu. Har börjat planera för min lukta gottperiod och jobbar stenhårt med att sprida mina dofter. Enligt tråkkärringen matte så blir det minsann inga hundträffar när jag börjar lukta gott. Vadå, det är då om nånsin jag ska vara där. Finns massor med snygga hanar!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards