wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2018

Köttbullar och Bortglömda skogen

Av Wilma Border collie - 22 oktober 2018 18:15

Hörde talas om åka till Eskilstuna för matte skulle göra tråk. Förväntade mej alltså en tråkdag.

Men det blev bra, för när jag skulle åka så visade det sej att Sigrid och Micco med vidhängande matte skulle följa med.

   

Massor med dofter finns det i det där Eskilstuna. Jag och Micco hittade en del som var alldeles extra intressanta.

   

Nu så vi närmar oss vår privata Köttbullerestaurang, länge sen Sigrid och Micco var där men de hade mycket bråttom och hissen tog alldeles för många evigheter.

   

Snälla mattes mamma, du förstår vi svälter alla tre. Finns nån köttbulle till oss?? Mat serveras ytterst sällan i våra hem.

   

Jo vi fick och Sigrid var så utsvulten att hon kastade sej över första biten. Som tur var fanns det mer som vi delade på medan människorna fikade och pratade tråk.

   

Sen behövde mattes mamma hjälp att byta gardiner. Det fixade Sigridmatte.

När vi var klara där så fick vi passa bil medan en del tråk utfördes.

   

På väg hem men självklart stopp för skogsrunda. Nu har vi hamnat i Bortglömda skogen. Jag och Sigrid var här en gång förra året men Sigridmatte och Micco har aldrig varit här. Dementa matte brukar glömma att denna finns därav namnet.

   

Wow!!! I Bortglömda skogen så finns det minsann vatten!! Sånt är extremt sällsynt i alla mina andra skogar. Sigrid glömde sina hormoner och både badade lite och drack.

   

Jag och Micco kollade på andra ställen där det också fanns vatten. Ska faktiskt alltid finnas vatten i skogarna.

   

Detta var intressant. När jag och Sigrid var här förra året så hittade vi lämningar. Fanns i dag också. Gick åt massor med lukta på det för Sigrid och Micco. Var ett tag sen den nummer två högen hamnade är men fullt med rester av både päls och ben i högen

   

Övergav bajshögen och ägnade oss åt en massa skoj spring istället. Hade en del energi att bli av med. Eftersom det var evigheter sen denna skog besöktes så fanns det massor att undersöka också.

   

Jag spanade av skogen. Måste ha stenkoll på allt.

   

Sigridmatte hittade en massa Trattkantareller som skulle följa med hem. Korkat att de står kvar i skogen.

   

Jag gjorde en insats som svamphund och markerade en del.

   

Här var de stora och fina och märkligt nog inte alls torra.

   

Det här kärret brukar vara så blött att människor som inte uppskattar vatten ibland har svårt att ta sej fram. I alla fall påstår matte det, jag har aldrig sett en massa vatten här. Det var lika försvunnet idag och mest bara torrt.

   

Fast det fanns faktsikt lite Rödgul trumpetsvamp i alla fall. Inga mängder men några liter fick människorna ihop.

   

Jag hittade en väldigt bra pinne som jag hade skoj med ett tag. Gäller att passa på och roa mej när tillfälle ges.

   

Slut på svampen vid det torra kärret så dags att gå tillbaka till bilen. Hörde att människorna pratade om hungriga också. Ja, ja vore bättre att de om ihåg att ge sina hundar mat.

   

Sprang mera, bäst att passa på för vem vet när vi får vara på fria tassar igen?

   

Tar mycket plats? Ja och? Det är faktiskt min bil och mitt baksäte, för övrigt är Sigrid och Micco så små att de får plats i alla fall. De blev inte kvar i skogen utan fick plats bredvid mej.

I morgon ska nån annan skog kollas. Matte har visst sett otrevliga väderprognoser om att det ska bli kallt och kanske komma snö så nu gäller det att ligga i.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

23 oktober 2018 13:47

Åh, vilken underbar dag Ni haft. Och tur att Ni besökte köttbullerestaurangen. Mat måste Ni ju få som jobbar så hårt i skogen. Puss på dej och kram till din fina matte Helena.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards