wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2018

Mer skog och sällskap

Av Wilma Border collie - 16 oktober 2018 18:13

I dag skulle ännu en skog kollas. Gäller att ligga i nu när de är åtkomliga igen.

Vad som var ännu bättre var att jag fick sällskap. När jag skulle åka till skogen så visade det sej att Sigrid, Micco och deras matte skulle följa med.

   

Så framme och nu skulle skogen med Vithajssjön kollas. Har inte varit här på massor med evigheter så det var tassarna fulla direkt för att kolla av alla händelser.

   

Äsch då! Blev koppelfångar när det stod en bil i skogen. Människorna visste inte om det var jägare eller nåt annat. Visade sej att det var nån som röjde sly i skogen bara.

   

Vithajssjön var sej lik, fast även i den härjar Vattentjuven för fullt. Tycker att nån ska låsa in den där Vattentjuven och smälta ner nyckeln.

   

Inspektera bryggor det är viktiga grejer det. Bryggorna var i perfekt skick.

   

Jag och Micco drack vatten och doppade tassarna. Sigrid som har fullt upp med sina hormoner har för tillfället slutat bada och dricka vatten.

   

Hjälpte Sigrid att leta dofter efter snygga hanar. Dåligt med såna långt bort i skogen och Micco han förstörde den där doften genom att kissa på den.

   

Gick in i skogen. Jo Sigrid hon kan glömma hormonerna korta stunder, hä markerar hon faktiskt Trattkantareller.

   

Alla såna fick deras matte plocka för matte säjer att vi har såna mängder sen förra året att det inte behövs mer här.

   

Undrar om det är nån Ekorre hemma i den här skogen? Var ett tag sen jag såg nån. Men det var tämligen ödsligt.

   

Fanns faktiskt en sån där Blomkålssvamp. Blev i alla fall nåt i mattes korg.

   

Detta är en mycket vacker svamp. Heter Sotriska, ingen matsvamp utan ögongodis i skogen.

   

Jag fortsatte spana efter Ekorre. Hörde att Sigrid och Micco sett flera stycken i går, var väl sjutton om inte jag skulle ha tur då. Hade ingen tur.

   

Träffade bara den här underliga figuren som var upptagen med sin cigarr eller vad han nu har i munnen.

   

Det brukar vara gott om Rödgul trumpetsvamp i den här skogen. Men eftersom det vägrar fala svampvatten hade många dött torkdöden. Fanns lite som gick att plocka.

   

Hörru vi KRÄVER blodpuddning!! Har faktiskt varit länge i skogen och energipåfyllning behövs. Jodå vi fick.

   

Skulle gå tillbaka mot bilen igen, men hade fortfarande en del att kolla.

   

Sigrid och Micco studerade Sigges gamla favoritspagrop länge. Denna älskade han visst att använda.

   

Titta!! Sigrid behagade till slut både att blöta tassarna och dricka lite vatten, finns lite vetta kvar under alla hormoner.

   

I ett träd där sitter det en konstgjord uggla. Undrar om den skrämmer bort nån??

Gick till bilen och åkte hem, nöjd med skogsrundan.

Var på eftermiddagsrunda och träffade Dixie. Tyvärr fick hon inte sin älskade ost för den var hemma. Men det gick visst lika bra med blodpudding.

I morgon är det dags för nån annan skog. Gäller att ligga i nu och rädda svampar undan torkdöden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards