wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2018

Hej då Terra med människor

Av Wilma Border collie - 5 oktober 2018 17:59

I dag var det dags för sista dagen med Terra. Fullkomligt onödigt, hon borde alltid bo i stugan vid Ossy.

   

Åkte dit i morse för att vi skulle hinna umgås ett par timmar. Hittade Ossy där också så vi prtade en del med Anders och Madde.

   

Passade på att leka också. Har inte lekt med Ossy sedan i går så det kändes lite akut.

   

Sen tog jag med mej Terra och hennes matte till skogen ett tag. Terra behövde röra på sej innan hon skulle åka alla många tusen milen till det där Halland.

   

Madde hittade en del Svart trumpetsvamp där men många hade dött torkdöden tyvärr. Kanske kommer det nya senare om det inte blir svinkallt.

   

Jag visade Terra att det lönar sej att hoppa upp på stenar. Dessutom får man bra utsikt, jag hade perfekt koll på omgivningarna.

   

Jodå Terra hon hoppade upp och fick sitt välförtjänta godis.

   

Sen lekte vi en massa också, bäst att passa på för vi hörde att människorna pratade om många månader tills vi ses igen.

   

Kollade ett annat ställe där matte hittade årets skitigaste Vita kungschampinjon. Den hade visst vissa problem att växa upp snyggt ur jorden.

   

Tillbaka vid stugan så hade Anders packat det mesta. Tydligen blir människor törstiga när de ska åka alla tusentals milen för vatten var viktigt.

   

Madde hämtade de sista sakerna och kollade så allt var okej och inget glömt.

   

Terra hon hamnade i sin bur, tror att hon gärna hade stannat kvar här.

   

Jag pratade en del med henne. Vi har ju hängt varje dag nu i en dryg vecka så vi hade mycket att diskutera.

   

Hm undrar om jag ska hänga med Terra hem? Funderade ett tag, men buren jag brukar åka i var full med saker, såna går i och för sej att flytta på. Men så hörde jag att matte inte skulle med, låta henne virra runt utan tillsyn är inte lämpligt. Inte skulle jag kunna ha koll på alla mina skogar, leka med Ossy och en massa andra viktiga saker. Nä jag stannar allt i Malmköping och Terra kommer hit nästa år igen.

   

Hej då Terra, Anders och Madde!!!!! Där åker de och jag är ensam och övergiven.

Åkte hem och funderade över allt skoj som jag haft tillsammans med Terra i en dryg vecka. Så mycket skogar och roliga saker. Fast förra lördagen när jag ensam virrade runt i den stora skogen det försöker jag glömma.

   

Gick ut på eftermiddagsrunda. Matte hade rotat fram min bästa boll som jag inte har lekt med på ett tag. Hade mycket skoj med den.

   

Den dår alldeles utmärkt att springa fort med också. Lekte ganska länge med den.

   

Så där sen fick den ett nytt användningsområde också. Bollen har piggar så den var väldigt skönt att rulla på.

   

Jag har tröttnat på min gamla sommarpäls nu så den håller jag på och gör mej av med. Var mycket effektivt att rulla på bollen för då lossnade massor med päls. Tar tid att bli av med mina pälsmängder.

I morgon ska jag passa på att besöka en skog jag inte varit i på länge. För nästa vecka då är det Tråkveckan och jag kommer inte åt de bra skogarna.

 
 
Ingen bild

Madeleine Ödman

5 oktober 2018 18:42

Tusen tack för en alldeles underbar tid med dig och din matte Terra, jag och Anders har haft det helt fantastiskt i dina fina skogar massor av torkad svamp hade vi med hem till Halland <3

Vi längtar redan till nästa år då vi kommer tillbaks och har massa skoj i skog och mark med er igen <3 :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards