wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2018

Visat ännu mer skog

Av Wilma Border collie - 4 oktober 2018 18:27

Börjar med i går kväll eftersom jag var borta då igen.

   

Men titta där kommer Ossy! Trevligt honom hade jag inte sett sedan dagen innan.

   

Så hittade vi Ann Marie också. Bra för hon hade minsann gott godis till oss.

   

Lekte en massa med Ossy också, vi kan aldrig leka för mycket.

   

Sen skulle människorna äta. Jag åt under bordet, fick ett gott ben att tugga på.

   

Människorna åt god mat och pratade massor med tråk. Jag somnade, men sen åkte jag hem till mej och sov.

   

Så blev det idag. Som vanligt dags att hämta Terra, Madde och Ann Marie skulle också med. Jag och Terra blev inburade för vi skulle åka till skogen.

   

På plats och jag berättar för Terra om dagens skog. Jag kan mina skogar och det är alltid trevligt att visa dom för andra hundar.

   

Människorna plockade svamp. Här har Madde hittat nåt som hon ville ha.

   

Jag ägnade mej åt att visa en massa bra hundsaker för Terra, så lekte vi självklart en hel del också.

   

Madde fortsatte med sitt svampplockande, nu blev det en stor Rödbrun stensopp. Jo Ann Marie plockade också men vet inte varför hon inte fastnade på bild.

   

Tog med Terra till en bäck. Fortfarande alldeles för lite vatten i den men vi kunde i alla fall dricka och svalka tassarna.

   

Passade på att leka en del i skogen också. Bäst att passa på för jag har hört att i morgon ska Terra åka hem till det där Halland igen och sen tar det massor med månader innan vi ses igen.

   

Dags för det mycket viktiga skogsfikat. Jag och Terra har fått vårt och människorna sitt.

   

Äsch, jag har tråkigt! Madde och Ann Marie hittade massor med Fårtickor och jag fick vänta i många tusen evigheter.

   

Matte var inte mycket roligare hon för hon tog en massa fullkomligt onödiga bilder på såna här Biskopsmössor.

   

Slutade med att jag blev koppelfånge eftersom jag planerade att gå till bilen utan att vänta på de andra.

   

Nu äntligen kommer det nån där borta. Dags att röra på sej alltså.

   

Jag och Terra hade mer skoj. Som här kolla vem av oss som har största gapet.

   

Tydligen var det de stora svamparnas dag idag för Madde hittade en enorm Blek taggsvamp.

Sen var det dags att lämna skogen och åka hem igen efter en massa timmar där.

Hem och sov medan matte försökte göra sej av med nån korkade huvudvärk.

   

Eftermiddagsrunda. Perfekt dörren till Susannes butik är öppen och jag är godissugen.

   

Jodå, det blev godis. Jag måste sköta mina affärskontakter, tänk om andra hundar går dit och käkar upp mitt godis? Vore fullkomlig katastrof.

I kväll ska jag vara hemma och ta det lugnt. I morgon så ska jag hinna med en sväng i en skog tillsammans med Terra innan hon tar sina människor och åker hem till Halland igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards