wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2018

Inte riktigt som det var planerat

Av Wilma Border collie - 2 oktober 2018 17:55

Var tillbaka till Terra i går kväll igen.

Människorna skulle visst äta mat tillsammans. Förskräckligt ätande på dom.

   

Terra vet du möjligen var ditt ben är? Du vet det där som jag brukar sno? Kom på att det hade jag redan snott och lyckats glömma ute.

   

Människorna käkade pizza Ann Marie var med för hon skulle hålla Madde sällskap medan Anders sov nånstans långt bort i skogen.

Åkte hem till mej och sov.

Blev idag och jag hämtade upp Terra och Madde för nu skulle vi åka och kolla en skog.

   

Var hinder i vägen, för det stod en timmerbil och lastade så det var bara att vänta tills den var färdig.

   

Kom till skogen och där gick det inte alls som det var tänkt. Hittade en massa märkliga prylar.

   

De höll på och röjde en massa för att en gammal fornborg ska synas bättre så det var inte att tänka på att gå där det var planerat.

   

Märks att det är höst för det var väldigt mycket dimma. Såg ut som om det mesta av omgivningarna var stulna.

   

Jag och Terra passade i alla fall på att springa en massa. Roligt hade vi.

   

Madde tittade efter några svampar som inte hade behagat visa sej.

   

Medan hon gjorde det så lekte vi en massa.

   

Tröttnade på den där skogen och oljudet av röjsågarna. I nästa skog gick det bättre för där fanns det en massa Svart trumpetsvamp till Madde.

Ungefär då hörde Anders av sej och ville bli hämtad ett par mil bort.

   

På väg till det stället så var det svanar på en åker. Det håller på och samlar ihop sej nu för att flytta söder ut.

   

Där kommer Anders vandrande. Han har gått ungefär 5 mil sen i går och sovit i tält. Bra jobbat, var nog skönt att slippa gå ytterligare ett par mil till Malmköping.

   

Så där in med alla prylar i bilen. Nu är vandringen slut för denna gång. Vi åkte tillbaka till deras stuga. Hörde hur det planerades för trevliga saker i morgon.

Resten av dagen så har jag mest slappat, ska vara hemma och ta det lugnt i kväll så kommer det att bli en bra dag i morgon. Ska utföra nåt uppdrag och leta svamp bland annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards