wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2018

Diverse skogar med Terra

Av Wilma Border collie - 1 oktober 2018 16:26

I går kväll var jag tillbaka hos Terra. Människorna käkade nån supergod pasta med svampsås och jag tuggade på ett ben som egentligen tillhörde Terra. Inga bilder på nånting eftersom den klantiga matten hade glömt kameran hemma.

Så blev det i dag och efter en del grejande så skulle jag iväg till Terra med människor igen.

   

Stackars svältande Terra hon får aldrig nån mat. Här försöker hon förklara för matte att svältdöden är nära och hon behöver minsann godis akut.

Sen packades alla plus en massa saker in i bilen och så åkte vi i flera hundra mil.

   

Nu är vi framme på ett ställe där Sörmlandsleden har etappgräns. Dags för Anders att ta fram sin packning för att ge sej ut på vandring.

   

Hej då Anders!! Nu ska han gå ganska många mil på Sörmlandsleden innan han kommer tillbaka till Malmköping. Hoppas det blir en superbra vandring i de stora skogarna.

   

Vi åkte vidare och eftersom vi var nära ett ställe så skulle vi kolla där. Jag och Terra hittade en massa intressanta dofter men de där svamparna som borde finnas där de visade sej inte.

   

Hamnade i bilen igen för nu fanns det en annan plan.

   

I ett samhälle en bit bort blev det tvärnit för där växte det massor med Fjällig bläcksvamp. Sån finns knappt i det där Halland så gräsmattan i Laxne blev befriad från alla.

   

Sen hamnade vi i en alldeles ny skog. Matte hade på nåt sätt koll på att här skulle det kunna finnas svamp.

   

Madde började med att hitta kantareller och mitt i skogen alldeles fel så växte det en del Rödgul trumpetsvamp också.

   

Såna här Rodnande fjällskivlingar fanns det också. Dessa ska vara kvar i skogen för de är inte matsvamp till skillnad från Stolta fjällskivlingarna.

   

Kom Terra nu har jag span på nåt, detta kommer att bli superbra.

   

Jodå en helt ny sjö. Inte illa.

   

Gott vatten hade den så vi drack och svalkade tassarna.

   

Madde blev jätteglad för hon hittade Kungschampinjon.

   

Människorna letade vidare och hittade en del svampar. Jag spanade av omgivningarna. Var tvungen att vara kopplefånge för det var hundar ganska nära.

   

Dags för fika. Hörru jag vet att du har hundfika med, kan jag få nu?

   

Jodå jag fick självklart mitt mycket nödvändiga hundfika. Tar på krafterna att åka långt och undersöka nya skogar.

Sen var vi klara i den skogen och skulle vidare.

   

Sån där tvärnit i Stjärnhov för där var det minsann fullt med Fjällig bläcksvamp igen. Madde plockade och plockade och matte hotade mobilen med att hamna på järnvägsspåret. Den ändrade saker efter eget tycket till rena vansinnigheter. Bland annat anser den att Stjärnhov heter Stjärten.

   

Stannade på ytterligare ett ställe men där var det alldeles övergivet.

   

Tillbaka vid Terras stuga så träffade vi Ossy. Mycket trevligt har inte umgåtts med honom sedan igår. Berättade en del om dagen och sen tiggde han ben av matte.

Åkte hem till mej och vilade för snart ska jag en sväng till Terra igen. Det är hårda tider i mitt hundliv just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards