wilmablogghund

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Wilma Border collie - 27 september 2018 18:31

Här händer det minsann grejer och jag är som ni förstår inte hundnappad.

Skulle åka och göra nåt på förmiddagen.

   

Är det nån som vet vad det är för märklig insekt som ansåg att den skulle bo på min bil?

Åkte och hamnade i Flen, trodde självklart att jag skulle få shoppa igen. Blev blåst, matte bara passerade Grisöronaffären och hämtade en lampa som nån glasmästare lagat åt hennes mamma.

   

Skulle gå en sväng i en skog hemma. Hittade faktiskt en sån där Mandelriska, det har varit extremt få såna i år.

   

Stor och fin var den.

   

Kollade runt mer i skogen, men hittade inget av värde.

   

Inte hittade jag Ossy heller, la mej och funderade över mitt trista och ensamma liv. Tänk om jag skulle bli hundnappad på eftermiddagen eller vad som skulle hända.

   

Så fick matte ett meddelande om att vi minsann skulle bege oss till Ossys hemma. Jo jag träffade ÄNTLIGEN Ossy. Mycket trevligt i min bedrövliga ensamma tillvaro.

   

Men nu händer det grejer. Det kom en bil och jag och Ossy agerade mottagningskommitté.

   

Titta!! Terras matte Madde, de skulle ju komma på söndag trodde matte, men det har tydligen planerats utan mattes vetskap så de kom nu.

   

De hade inte glöm Terra hemma i Halland heller jag hittade minsann henne i bilen.

   

Fast jag ansåg att jag skulle åka med Terra i hennes bil nånstans vilket jag inte alls skulle just då.

   

Jag, Terra och Ossy hade massor att prata om. Vi kommer att hänga tillsammans massor i en vecka nu. Tänk vad mitt ensamma trista liv vände snabbt.

   

Så drog jag och Terra i väg till en skog tillsammans med våra mattar. Nu du Terra ska jag visa dej den här skogen och vi ska minsann ha en massa skoj.

   

Som jag saknat att leka ordentligt de här ensamma dagarna och Terra är en superbra kompis att leka med.

   

Madde hittade en massa Svart trumpetsvamp. Eller matte visade henne och sa åt henne att städa. Vi har såna enorma mängder med Svart trumpetsvamp att matte gett sej själv plockförbud just nu.

   

Jag och Terra vi lekte och lekte. Jag har verkligen saknat kompis och Terra hade åkt bil i många tusen mil från Halland.

   

Hoppsan trillade du? Ja, ja hon var uppe lika fort och vi fortsatte ha skoj.

   

Tog det lugnt en liten stund och letade godis medan Madde plockade kantareller.

   

Så hittade Terra nåt att rulla i. Hon rullade länge och mycket. Visade sej vara Grävlings toalett hon hade hittat så hon var inte speciellt populär hos människorna just då.

   

Hörru Terra kom igen nu så leker vi mera.

   

Blev en massa mer skoj lek i skogen. Alltså jag vill leka med andra hundar varje dag och ha kompis i skogen.

   

Sen åkte vi tillbaka till Ossys hemma där Terra ska bo i en vecka nu. Anders Terras husse han vägde en stor påse. Enligt matte så väger den guld fast den vägde visst knappt tre kilo.

Svampvattnet började falla ordentligt och det var dags för mej och matte att åka hem igen.

   

Detta är innehållet i den där stora kassen som Anders vägde. Matte älskar en svamp som heter Blodsopp. Här finns det inga mängder av den. Allt detta fick hon idag. Det är ca 36 liter torkad Blodsopp!!!!!!! Hon har allt fantastiska vänner som kommer och överraskar flera dagar tidigare och dessutom har en sån här otroligt present med sej. Lär räcka till ett par middagar i vinter.

I morgon ska det hända mer okända saker, jag vet bara att jag ska ha skoj med Terra och förhoppningsvis Ossy också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards