wilmablogghund

Alla inlägg den 26 september 2018

Av Wilma Border collie - 26 september 2018 18:22

Jag är fortsatt ensam och övergiven. Matte hade en plan om att åka till nån bra skog idag som vi inte besökt på länge. Men det blev inställt eftersom det blåste alldeles för mycket. Bara korkat att vara i skogen och riskera träd i skallen.

   

Skulle gå nånstans, höll på att blåsa bort när jag passerade Heden.

   

Kollade lite i skogskanten men det hade inte hänt nåt av värde. Inga spår efter trevliga kompisar eller annat.

   

Passerade skidbacken och sen hade jag en plan. Tänkte minsann ge mej iväg och kolla om jag skulle hitta Ossy.

   

Slutade så här. Jag blev koppelfånge och bunden vid ett träd medan matte försvann. Jag vet minsann precis vad hon gjorde.

   

Kan du ta av mej kopplet. Jag har ingen lust att vänta. Hade ingen framgång alls.

   

Kollade vid Ossys dagis, men ingen Ossy där inte. Han var tydligen med sin husse idag.

   

Jag vill faktiskt ha sällskap. Har fått veta att på söndag nån gång då kommer Terra och hennes människor. Sen ska visst Terra vara kvar hela veckan och hänga med i skogarna. Hennes husse ska vandra på Sörmlandsleden och våra mattar ska leta svamp. Tyckte att Terra borde ha anlänt nu.

   

Skulle vara svampledigt idag enligt matte. Såg bara några väldigt gamla och väldigt trötta Fjälliga Bläcksvampar.

   

Nähä verkade inte vara nån Ossy hemma hos sej heller. Träffar honom säkert nån annan dag. Tyvärr blir det ingen hundträff på lördag för en del hundar har blivit sjuka i nåt som heter Kennelhosta. Jag har klarat mej ännu och jag hoppas mina sjuka kompisar snart är friska.

   

Gick tillbaka och nu äntligen så fick jag sätta nosen i backen och gå det där spåret som matte fixat. Eftersom jag var ensam så gick jag det grundligt, ingen risk att nån annan hittade spårslutet före mej.

   

Så jag hittade det självklart. Fanns en massa goda skinkbitar där och jag hittade självklart allt. Mer spår till mej. Sånt här gillar jag.

   

Satte mej och funderade ett tag. I morgon kommer det visst att hända märkliga saker här. Det är nån som hittat på nåt åt matte och matte vet ingenting om vad som ska hända. Hon ska vara anträffbar från mitt på dagen och sen går hela helgen åt till detta okända. Inte vet jag om jag får vara med eller om jag drabbas av hundnappning. Underligt är det.

   

Gick och kollade sjön. Där härjar fortfarande Vattentjuven med sina vattenstölder. Men jag kunde i alla fall svalka tassarna och dricka lite.

   

Skulle gå hem igen. Var inget skönt ute med den där förbaskade blåsten och ibland knakade det oroväckande i träden.

   

Passerade Susannes affär. Snälla ge mej godis! Jag är ensam och så godissugen får aldrig nånsin nåt hemma. Fick mitt godis och gick hem.

   

På eftermiddagsrundan så hade jag tur. Prylaffären var öppen så jag knackade på och blev insläppt. Skönt med umgänge en stund. Gick en sväng men hittade inget av värde.

Nu återstår det att se vad det är som drabbar matte i morgon. Om jag inte blir hundnappad så berättar jag i morgon. Kommer det ingen blogg då är jag hundnappad och matte kidnappad.

Fortsättning följer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards