wilmablogghund

Alla inlägg den 23 september 2018

Av Wilma Border collie - 23 september 2018 19:13

Detta har varit en lång och mycket upptagen dag. Men rolig. Matte som har viss vana av TV inspelningar säjer att detta är den bästa hon varit med om.

I morse gjordes det en miljon saker sen hämtade jag upp Sigrid, Micco och deras matte.

   

Titta på mötesplatsen kom minsann Ossy som hade med sej Ossyhusse och Anne.

   

Ska vi leka? Nähä var inte lämpligt att leka vid bensinmacken och vi väntade på flera människor.

   

Så kom vår lokaltidning som skulle göra reportage om japanernas filmning. Ossy hälsade artigt välkommen.

   

Gjordes nån intervju med Ossy och hans husse.

   

Japanerna kom, men behövde iväg ett ärende så de fick åka Mule med Ossyhusse. Säkert ett äventyr för dom.

   

Anne och Sigridmatte blev intervjuade och fotograferade tillsammans med Sigrid och Micco.

   

Maggan och en kille som heter David skule också vara med vid inspelningen och blev intervjuade de också. Blev jag och matte också.

   

Så där nu är vi framme i skogen där det ska filmas en massa. Blev mer intervju med japanerna.

   

Nu ska vi mot skogen och se vad vi kan hitta för svampar.

   

Jag visade Föränderlig tofsskivling. Sån hade de aldrig sett så det blev en hel del filmande.

 


Maggan hittade Karl Johan mycket bra för sån svamp älskar japanerna.

   

Här pågår det nånting med Eskilstuna Kuriren en av japanerna och David. Säkert nåt med svamp

   

Så letades efter mer svamp att filma och plocka.

   

Micco blev filmad när han markerade Fingersvamp. Nu är det ingen svamp som man ska plocka, men han visade verkligen framtassarna.

   

Erika och Anne agerade svampplockare som om de aldrig gjort annat än varit med på TV inspelning.

   

Sigrid var också duktig och visade Föränderlig tofsskivling. Här poserande med Mio som filmade allt vi gjorde.

   

Anne pratade med reportern från Eskilstuna Kurieren om nåt. Massor med frågor att svara på om man är människa. Tur att vi hundar slipper sånt.

   

Så filmades en Strävsopp. Men när jag skulle markerade den blev det fel. Jag satte mej på den och blev utskrattad.

   

Vi var på min Sörmlandsledsetapp så det var tvunget att dokumenteras. Kanske börjar japaner på besök i Sverige att vandra på leden?

 

Så diskuterades det en massa filmning med matte.

   

Filmades en del och så pratades mera. Typ intervju som tolkades till japanska av killen som pratar båda språken. Matte pratar inte japanska.

   

Filmades när jag hittade små strävsoppar och fick mina välförtjänta ostslickar.

   

Ännu mer när vi gick i skogen och en massa prat.

Sen skulle vi åka vidare.

   

Hamnade hemma hos Ossy för nu skulle det filmas och göras saker där.

   

Ossy han höll som vanligt på att svälta ihjäl så han tiggde godis av Sigridmatte.

   

Jag tog med mej japanerna till skogen och visade en del kantareller. Filmades sälvklart under mitt jobb.

   

Letade efter fler ställen med svamp.

   

Jodå jag kunde visa Svart trumpetsvamp. Sån finns tydligen inte i Japan. Så här glad var Mio när hon plockat sitt livs första såna.

   

Tillbaka hos Ossy så filmades svampen i korgen.

   

Matte lagade mat. Svamppytt med Karl Johan.

   

Maten filmades och Ossyhusse övervakade.

   

Människorna har ätit och satt och pratade en massa tråk.

   

Men ute stod Maggan och gjorde en stuvning på Blomkålssvamp. Jag och Ossy lekte en massa under tiden.

   

Efter väldigt, väldigt många timmar var det dags att säja hej då. Människorna fick presenter.

   

Jag sa hej då till mina nya kompisar japanerna. Först den ena

   

Sen den andra.

Så åkte de och människorna plockade undan allting. Så var det dags för mej att åka hem.

Programmet kommer att sändas i Japan om en månad ungefär och matte kommer att få det. På nå sett ska jag se till att ni får se det.

Nu blir jag TV stjärna i Japan och resultatet måste jag se till att visa på nåt sätt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards