wilmablogghund

Alla inlägg den 22 september 2018

Av Wilma Border collie - 22 september 2018 18:01

Så var det dags för veckans bästa dag igen.

Väntade som vanligt i alldeles för många evigheter på att det äntligen skulle bli dags att ge sej iväg och ha skoj.

Tyvärr så stannade Sigrid och Micco hemma idag, men jag tänkte ha skoj åt dom också.

   

Var inne hos Ossy och fikade. Eller människorna fikade och jag och Ossy såg till att få smaka av

Ossyhusses macka. Den var väldigt god.

   

Jag provade nåt nytt. Ha en godisbit ligga på tassen och vänta på att få ta den. Klarade självklart det.

   

Så där nu har det börjat dyka upp skoj kompisar. Nu ska vi ha roligt.

   

Det har blåst som bara den. Bar för jag hittade en perfekt gren som jag hade massor med skoj med.

   

Men Ossy måste ha gått Kleptoman Leyas kurs i hur man bäst stjäl för han snodde den för mej. Spelade ingen roll eftersom jag hade tassarna fulla i alla fall.

   

Alltså detta är så skoj vara ett stor gäng med hundar som leker. Vi har alltid så himla roligt tillsammans. Nu kom det inte så väldigt många idag men vi som var där hade skoj.

   

Sprang gjorde vi massor. Springa i stor flock det är alldeles superroligt.

   

Sarek han pinkade in Ossys sommarhus som sitt. Tror inte Ossy bryr sej för han använde visst inte huset

   

Hm vad gör Ossy och Golden Mikko? Behövs en polisinsats från mej? Nä det var ingen fara så jag slapp polisrollen.

   

Så fortsatte vi ha en massa skoj. Nu är det perfekt väder för att verkligen orka leka och ha skoj länge och mycket.

   

Passade på att rulla en del också. Är så skönt att göra det i gräs.

   

Lekte en massa med Sansa, har inte träffat henne på flera veckor så vi hade en del att ta igen.

Sen var det tyvärr slut på det roliga igen.

Åkte hem, matte försvann för tredje dagen på raken. Rottis Helga har behövt hjälp att komma ut och kissa. Sen sov jag medan en massa tråk utfördes.

   

Men…………...jag är minsann tillbaka hos Ossy. Nu skulle det göras nånting. Fast vi lekte en massa först.

   

Så berättade jag saker för Ossy som var så roliga att han skrattade så han trillade och blev liggande på rygg.

   

Jaha, skulle tydligen åka bil med Ossyhusse och en motorsåg. Människor ägnar sej åt konstiga saker ibland. Fast det var vägen till morgondagens skog som skulle kollas. Det har blåst massor och risken fanns att nåt träd lagt sej över vägen. Vi hade tur alla träd stod kvar så det är fritt fram.

   

Så skulle jag tillbaka hem igen. Men först skulle nåt göras i skogen. Blåste fortfarande massor, inte en chans att jag skulle kunna höra om det var nån Ekorre hemma.

   

Matte hämtade en Blomkålssvamp, den ska tydligen fylla nån funktion i morgon.

   

Var ganska gott om Svarta trumpetsvampar också, stora och fina.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är dagen inne.

Dagen när japanerna kommer och filmar mej när jag jobbar med svamp i skogen. När jag har letat upp svamp så ska matte laga mat med svamp så hon grejar för fullt med en massa saker.

Sen blir jag alltså TV stjärna i Japan.

Kommer självklart rapport i morgonkväll nån gång om hur det gick. Har en lång och mycket upptagen dag framför mej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards