wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 september 2018

Superbra vilodag

Av Wilma Border collie - 21 september 2018 17:43

Idag skulle det enligt matte vara en sån där fullkomligt onödig lugn dag. Prata om att det har varit fullt upp länge och helgen är överfull med saker att göra.

Förväntade mej alltså bara en massa tråk idag.

   

Men vänta nu, den här tråkdagen kommer nog att bli riktigt bra, jag har minsann span på nåt trevligt.

   

ÄNTLIGEN efter två dagars fullkomligt onödig skilsmässa var det dags för Sigrid och Micco! Vi blev lika lyckliga alla tre. Valpen Eddie han har åkt hem till sitt hemma igen.

   

Så på fria tassar också. Nu måste vi ta igen allt vi förlorat de här skilsmässodagarna och berätta om vad som hänt och inte hänt.

   

Sigrid hon visade minsann framtassarna och markerade fint ett par Stolta fjällskivlingar.

   

Ossy har jag faktiskt inte träffat på massor med dagar så jag bestämde att det var lika bra att gå och leta efter honom.

   

Äsch! Ingen Ossy på sitt dagis.

   

Men titta där! Han var minsann hemm och blev alldeles överlycklig när jag kom.

   

Hoppsan Ossy! Du borde väl veta var fårstängslen sitter och hitta vägen runt? Jo han kom på att han i glädjeyran hamnat lite fel.

   

Han hängde med oss till skogen. Perfekt detta nu är mina bästa kompisar samlade, precis som det ska vara.

   

Ossy fick prova att markera Blomkålssvamp. Förra året klarade han det galant och han kom minsann ihåg hur man gör.

   

Duktig Ossy förtjänade självklart ost.

   

Undrar om vi har sån tur att det finns nåt skoj spår här? Det händer nämligen.

   

Ossy han letade efter ett spårslut fast vi inte hittat nåt spår. Men det fanns ingenting idag. Hörde att nästa vecka så ska vi få ett bra spår.

   

Vi roade oss i alla fall. Jag, Ossy och Micco lekte en massa.

   

Sen drog jag och Ossy igång. Vi är så våldsamma att det är bäst att hålla sej undan om man är liten hund.

   

Vet inte riktigt vad vi gör om vi dansar eller kramas. Skoj hade vi i alla fall. Fast Ossyhusse ringde till matte och frågade vad som hände. Vi hördes tydligen.

   

Jaha vi skulle tydligen till Osyss hemma en sväng. Människorna skulle fika.

   

Sigrid misskötte sej och drog iväg på jakt efter får att valla och Ossy käkade ben.

   

Sigrid dök upp och blev koppelfånge. Hon är ingen vallhund och valla Ossys får är förbjudet.

   

Jag och Ossy lekte en massa mer. Lika bra att passa på och ha skoj när vi kan. Människorna kan hitta på saker så vi inte ses på massor med dagar.

   

Sigrid hon satt i Ossyhusses knä och försökte få medlidande. Tror inte hon hade så mycket framgång.

   

Innan vi skulle gå hem så plockade Sigridmatte bort en massa champinjoner som växte på Ossys gräsmatta.

   

Så fick vi passa torget medan matte handlade nåt tråk. Bra detta att sitta på en bänk för då minskar risken för att Sigridmatte ska försöka släpa iväg mej och hålla mej hundnappad. Litar liksom inte alls på henne. Hon har hundnappat mej allt för många gånger.

Sa hej då till de andra, men vi ses igen i morgon.

Slappade hemma medan matte grejade med tusen tråksaker. Tänk vad mycket som ska fixas innan det där japanska TV teamet kommer.

Men i morgon är det minsann lördag igen och då ska jag ha skoj med alla kompisar på hundträffen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards