wilmablogghund

Alla inlägg den 18 september 2018

Av Wilma Border collie - 18 september 2018 18:15

Idag skulle det vara en sån där lugn dag. För sen kommer jag att vara extremt upptagen i många dagar.

Hämtade Sigrid och Micco. I dag stannade valpen Eddie hemma med Sigridmatte. Tror Sigrid och Micco tyckte att det var ganska skönt att slippa honom ett tag.

   

Hamnade i en av våra hemmaskogar. Var ganska länge sen vi var i den här så det var mycket att kolla.

   

Första svampen var en jättestor Fjällig bläcksvamp. När de är unga och alldeles vita är de ätliga, men denna är för gammal.

   

Kollade av skogen ordentligt. Det hade hänt en del sen vårt senaste besök. Hittade mycket dofter och annat viktigt att undersöka.

   

Micco han är verkligen duktig med svampsöket nu. Här har han hittat Sandsopp och för sin belöning för väl utfört arbete.

   

Sigrid hon hittade ett ställe där det skulle grävas många viktiga gropar. Undrar vad hon ska ha alla till? Tror inte hon vet det själv.

   

Micco han gick verkligen in för svamparna idag. Här är det kantareller som han tränat på.

   

Vänta jag kommer!!!!! Hörde minsann hur det smaskades på osttuben och det tänker jag verkligen inte missa.

   

Nu var det faktiskt Sigrid som varit duktig och markerat Sandsopp så det var hennes smaskande jag hörde.

   

Kastade mej fram och markerade jag också. Jodå jag fick den efterlängtade osten.

   

Hoppsan Sigrid, nu blev det väl lite fel??? Fast egentligen så markerade hon inte utan var mest nyfiken på vad matte tänkte fotografera.

   

Jag undrar jag……...kan det möjligen vara nån social Ekorre hemma i nåt av träden? Nä de var sorgligt övergivna.

   

Så där nu har jag minsann jobbat. Titta bredvid min tass, där står det ett gäng med Svarta trumpetsvampar. Fick massor med beröm naturligtvis. Fanns ganska mycket av dom här.

   

Vi drog runt mer i skogen, hittade mycket mer såna där Sandsoppar och en del annat. Kollade andra intressanta hundsaker också.

Sigrid provade om hon passar bra i ormbunkar eller om hon försökte gömma sej.

   

Så där en skrytbild. Tycker att vi jobbade bra den tid vi var i skogen.

Lämnade hem Sigrid och Micco. Hörde att nu tar det till fredag innan vi träffas. Fullkomligt onödigt.

Har mest slappat sen medan matte rensade svamp och höll på men en miljon saker inför japanernas besök. Blev mer saker att fixa med, men det löste sej snabbt.

I morgon då har jag svamphundselev, en som inte kunde planerad helg. Så jag ska hålla på med utbildning i två dagar nu.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards