wilmablogghund

Alla inlägg den 17 september 2018

Av Wilma Border collie - 17 september 2018 18:08

I dag var det dags att kolla nästa skog inför svamphundskursen.

Hämtade upp min flock ock så åkte vi.

   

Jag tog på mej att leda flocken som vanligt. Jag är äldst och störst så jag är bäst att hålla reda på de andra.

   

Pratade som vanligt en del om hur jag hade tänkt mej att vi skulle göra i skogen.

   

Lika bra att börja med en massa roligt springande. Alldeles perfekt temperatur nu för såna här skoj saker.

   

Sigrid visade framtassarna och markerade snyggt en Rödbrun stensopp.

   

Men lille Eddie han har kommit på att ost det är det allra godaste han ätit så han gjorde allt för att sno Sigrids välförtjänta belöning.

   

Sen övergick han till att kolla skogen. Alltså vara valp och få upptäcka en massa nya skogar varje dag måste vara en dröm, Men detta är bara tillfälligt för när hans människor kommer hem så ska han tillbaka till det där Stockholm.

   

Sigridmatte hittade en massa Karl Johan. Matte påstår fortfarande att vi drunknar i såna.

   

Vi sprang en massa mer i skogen. Det är skoj att vara en flock och kunna springa massor över stock och sten.

   

Eddie han är allt bra söt.

   

Fast han var visst så lagom söt när han försökte sno svampen som Sigridmatte hade plockat. Som svamphund ska man visa den och inte stjäla den plockade.

   

Micco studerade såna där Honungsskivlingar. Men de är ingen matsvamp eller har annat värde så de behöver vi inte lära oss.

   

Blir perfekt att ha kurs i den här skogen. Kommer kantareller precis överallt.

   

Sigrid hon ställde sej på en stubbe och försökte se ut som om hon äger hela skogen.

   

Eddie fick faktiskt prova att lukta på en Sandsopp. Han klarade det superbra, han kan säkert lära sej att leta svamp när han blir lite äldre.

   

Ja, jag jag vet att ni älskar mej och tycker att jag är världens bästa Border collie. Men måste ni vara så översvallande i er kärlek till mej?

   

Micco var duktig och markerade Karl Johan. Han börjar verkligen förstå detta med svampsök nu. Får han hålla på lite mer blir han en stjärna i skogen.

   

Eddie han provade lervatten igen. Hade fallit en del svampvatten i natt så det fanns trevliga pölar. Han uppskattar det verkligen.

   

Sigridmatte hon hittade en stor fin Rödbrun stensopp. Inte minsta lilla larv hade hittat den.

   

Nära bilen så träffade vi min gamla svamphundselev Chihuahua Vera och hennes kompisar. Eddie tyckte det var väldigt spännande med dom.

   

Fast sen blev det lite läskigt så då försökte han gömma sej under deras bil.

Åkte hem och jag antar att lille Eddie sov gott efter alla nya saker i nya skogen.

Jag slappade och gick på en vanlig tråkig eftermiddagsrunda. Hörde talas om dumheter i morgon. Sån där lugn dag eftersom jag ska jobba i två dagar sen.

Hm, ska nog se till att roa mej vad matte än säjer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards