wilmablogghund

Alla inlägg den 13 september 2018

Av Wilma Border collie - 13 september 2018 18:09

I dag är det ordning igen med bilder och sånt. Såg noga till att matte kom ihåg att ta med kameran när jag skulle hämta Micco och Sigrid.

Inte fick vi åka nånstans. Enligt matte kunde vi ta det lite lugnt idag och vara i hemmaskog.

   

Duktig Sigrid! På väg mot var vi nu skulle så fanns det ett par Stolta fjällskivlingar och Sigrid markerade dom fint.

   

Fanns minsann champinjoner också så dom hjälptes vi åt med alla tre. Men tyvärr så var alla fulla med en massa onödiga larver så de blev kvar.

   

Så framme vid skogen. Jag kollade att allt var som det skulle.

   

Micco han hittade en massa intressanta dofter.

   

Matte kollade nån buske som av outgrundlig anledning heter Maddes buske. Hur som helst så växte och frodades de Svarta trumpeterna där.

   

Medan hon pysslade med det så satt Sigrid och Micco på en stubbe och såg förväntansfulla ut, typ ge hit vår belöning.

   

Så klart de fick för de hade hittat en stubbe där det växer Föränderlig tofsskivling.

   

Men vad gör ni egentligen där i buskarna? Behövs en polisinsats från mej?

   

Nä det var lek så jag hängde på jag också.

   

Sen fick Micco träna på Svart trumpetsvamp. De är nya för honom, men han klarade det alldeles utmärkt.

   

Jag kan dom så jag markerade ett gäng jag också. Det är mycket hårdkörning nu inför de där japanernas ankomst.

Ungefär nu så drog Sigrid i väg på förbjudna äventyr. Länge var hon borta och jag gav mej i väg för att leta efter henne. Tog tid innan hon behagade dyka upp igen.

   

Var tydligen jobbigt att vara på såna där förbjudna äventyr. För Sigrid var bra flåsig när hon behagade dyka upp, jag hade kommit tillbaka tidigare utan henne.

   

Micco försökte markera Flugsvampar, men såna ger inget beröm eller godis.

   

Jaha så blev vi fångar allihopa. Sigrid var det efter sin otillåtna avvikelse,sen gjorde jag en och Micco försökte han också.

   

Sigrid var i alla all på jobbhumör idag. Här har hon minsann hittat nåt.

   

Jag hjälpte henne att markera. Bäst att träna ordentligt.

   

Jodå en massa beröm fick vi för det fanns stora Bleka kantareller.

   

Lämnade skogen och gick till hundbadet. Var väldigt länge sen vi badade här. Vattnet var svalt och skönt och väldigt gott.

   

Jag hör hur Ossy skäller långt där borta. Tror han saknar mej, men det var inte aktuellt att gå och träffa honom idag enligt tråkmatte.

   


Lekte lite mer eftersom vi fick energi av att bada och dricka vatten. Men sen var det dags att gå hem igen. Lämnade hem Sigrid och Micco, gick hem till mej.

När jag hade varit hemma en stund så drabbades jag av passa huset. Matte försvann för hon skulle göra nånting hos Rottis Helgas matte. Det hade tydligen också med japanerna att göra.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur så Susanne hade sin butik öppen, kastade mej in och fick godis.

På väg hem så träffade jag Sigrid och Micco. Mycket trevligt, var faktiskt flera timmar sen vi sågs senast.

I morgon ska vi göra nåt på förmiddagen. Behöver jag ens berätta att det har med japanerna att göra?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards