wilmablogghund

Alla inlägg den 10 september 2018

Av Wilma Border collie - 10 september 2018 18:07

Dagen började mindre bra. Insåg att jag minsann skulle bli ytan kompisar i dag också. Eländiga mänskliga påhitt detta med våra synnerligen ofrivilliga skilsmässor.

   

Sen skulle jag ut och åka och hamnade i Eskilstuna. Här har jag inte varit på många evigheter. Kollade av alla dofter, många hundar som rör sej här.

   

Men släpp in mej! Jag har inte ätit köttbullar på flera år och är hungrig!!

   

Jodå jag blev insläppt och köttbullerestaurangen var öppen. Mycket bra, åt många medan människorna pratade en massa tråk

Sen var jag tvungen att passa bilen medan matte handlade nåt tråk på ett gubbdagis eller om det var en tråkaffär. Hon var ganska snabbt tillbaka och pratade om att såna där ställen är rena tortyren att besöka.

   

Redan när vi åkte så hade matte span på ett par Stolta fjällskivlingar. Stopp på vägen hem och de var inte ett par utan tio stycken stora fina. Eftersom kameran var kvar i bilen blev det bara bild på alla i kassen.

   

Jag behövde röra på mej ett tag också. Där matte ställde bilen där växte nästa.

   

Kollade av en del i skogen. Men det var precis som det brukar.

   

Matte tittade på de Svarta trumpetsvamparna som är alldeles grå av torkan. Måsta falla en massa svampvatten nu.

   

Hm, undrar om jag har sån tur att det blir bra här bakom häcken?

   

Ja!! Ossy var på sitt dagis och belv som vanligt alldeles överlycklig när jag kom.

   

Nu ska vi leka och ha en massa skoj. Måste ta igen allt vi missade under alla månader med oväder.

   

Alltså jag är den farligaste Border collien som världen har skådat. Titta på Ossy han blir minsann livrädd för mej.

   

Rolig lek detta att skrämma Ossy. Han såg lika livrädd ut varje gång. Fast vi hade naturligtvis väldigt roligt när vi lekte den här leken.

   

Karlar!! När det var som allra roligast så försvann Ossy iväg för att uträtta privata behov. De kunde väl ha väntat?

   

Ja, ja han kom tillbaka och då fick jag minsann honom att hoppa högt av skräck. Detta ska vi nog leka fler gånger.

   

Av en massa skoj så blir man både varm och törstig, alltså gick vi ner till sjön svalkade oss och drack lite.

   

Nä nu har vi lekt och haft så skoj så vi är nöjda. Lika bra att följa med Ossy till dagis.

   

Visst jag drack i sjön, men det var lika bra att dricka upp en del av Ossys vatten också.

   

Ossy han fick benblicken. Alltså var det bara för matte att ta fram hans ben så han blev nöjd och belåten.

   

För mej var det bara att gå tillbaka till bilen och åka hem igen.

Sov medan matte höll på med en massa tråk.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda. Då föll det minsann svampvatten, men jag släpades ut i alla fall. Svampvatten behövs i mängder, men inte när jag vistas ute.

Sen tittade jag på medan matte klättrade runt på stolar och uppfann nya underliga ord när saker inte gick som de skulle.

Ska visa bild i morgon eller nåt på vad hon hade för sej.

Har hört att jag slipper vara ensam i morgon, är visst vanligt Sigrid och Micco dag igen. Hoppas nu att människorna inte hittar nya usla ursäkter för att hålla oss åtskilda.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards