wilmablogghund

Alla inlägg den 8 september 2018

Av Wilma Border collie - 8 september 2018 18:04

Dags för veckans bästa dag igen. Var flera veckor sen jag kunde delta ordentligt på en hundträff men i dag så.

   

Mötte Sigrid och Micco med matte så gick vi i väg. Titta där borta står Ossy och väntar på oss.

   

Du och jag Ossy. ÄNTLIGEN kan vi leka igen. Har faktiskt inte setts sen i söndags och det är alldeles för många dagar.

   

Så kom Golden Mikko så vi lekte en massa med honom också. Bästa att passa på att leka med alla kompisar när tillfälle ges.

   

Nä jag har inte alls dängt Beagel Mimmi i backen, hon trillade när vi lekte. Skoj hade vi och så kom Vinthunds Ronnie också honom har vi inte träffat på evigheter.

   

Blev som vanligt massor med spring och skoj, Fast det var nästan väl varmt idag.

   

Hörru jag är faktiskt törstig nu får du dela med dej av vattnet! Jodå jag kunde dricka så jag hade ork att fortsätta med allt skoj.

   

Massor med mera lek blev det. Har verkligen saknat alla kompisar de där helgerna när jag jobbade med de blivande svamphundarna.

   

Mimmi hon ska tydligen inleda karriär som fäktare. Jag funderade på om jag skulle behöva göra ett av mina polisingripanden men det var bara lek så det behövdes inte.

   

Alltså vi har så skoj. Var inte lika många hundar som det brukar idag. Men vi som var där hade så roligt. Tänk alla stackars hundar som inte får vara med på sånt här och röja loss med en massa kompisar.

   

Sigrid hon går på hundträff för att umgås med människor hon. Dvärgschnauzer Åkes matte utsåg hon till sin bästa kompis.

   

Jaha vad ska vi göra nu då? Alltid bra att ha en diskussion om vad vi ska hitta på. Blev en massa mer skoj lek plus att vi hittade en fläck som doftade utsökt så det belv kö för att rulla där.

   

På slutet kom Micco på att Pudel Harley nu är en bra kompis och lekte en del med honom.

Sen var det som vanligt, tiden hade gått alldeles för fort och det var dags att gå hem.

   

På väg hem så träffade vi människor vi känner. Mycket trevligt med emer umgänge.

   

Så hittade Sigridmatte en massa champinjoner på Heden också. Alla plockades självklart. Matte hade hittat ett par Stolta fjällskivlingar också på väg hem.

Skildes från Micco och Sigrid men hörde att vi ska ses i morgon igen. Låter bra.

   

Eftermiddagsrunda och matte kom på att vi skulle kolla ett ställe om de Svarta trumpetsvamparna vaknat. Det hade de gjort, finns massor med alldeles nyfödda.

   

En del stora också, men det är så torrt att de är alldeles grå av torkan. Må det komma massor med svampvatten nu.

   

Hörru det finns nåt här, jag jobbade minsann.

   

Det hade vaknat Bleka kantareller. Perfekt eftersom jag ska ha kurs om ett tag. Några hundar som inte kunde när de egentligen skulle ha varit med Fanns på flera ställen så det blir bra detta.

Nu ska jag vila så jag kan hitta på nåt skoj i morgon också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards