wilmablogghund

Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 29 augusti 2018 19:21

Nu blir det överfulla tassar för mej några dagar så bloggen ska jag försöka hinna med. Men den kan dyka upp lite när som helst under dagen helt beroende på när jag har tid med den.

Den upptagna tiden började redan idag.

   

Hämtade Sigrid och Micco för en skogssväng. Började väldigt bra för det var många Ekorrar hemma i dagens skog. Jag lärde Micco hur man bäst spanar på dom. Nu hade det gårtt ännu bättre om matte gett sjutton i att göra mej till koppelfånge.

   

Skogen var tämligen ödslig som tyvärr måna skogar fortfarande är. Kollade men det var svårt att hitta svampar.

   

Sigrid har skaffat sej en ny hobby. Hon biter av ormbunksblad. Troligen viktigt enligt henne men verkar vara en ganska meningslös sysselsättning.

   

Sigridmatte tar sej med svampkunskaperna. Hon hittade en kremla som hon lyckades känna igen alldeles själv.

Fördrev en stund i skogen innan det var dags att skiljas åt.

Var hemma ett tag medan matte försökte göra en miljon saker samtidigt.

Sen skulle jag iväg igen.

   

Hej Malin!! Dej har jag inte träffat på massor med månader. Hon bor i nåt som heter Jämtland och ligger massor med tusen mil bort. 

 

Hon blev alldeles överlycklig när hon fick en Stolt fjällskivling som matte fyndat på vägen dit.

   

Jag blev minsann bjuden på korv jag. Precis vad jag behövde. Kollade efter Ossy men han var inte hemma. Där emot kom Ann Marie som var på väg hem till det där Eskisltuna.

   

Vi skulle gå en sväng i skogen. Jodå människorna hittade en pinne med Ostronmusslingar på. Såna vill visst Malin ha så det var ju bra,

   

Sen letade de efter en svamp som Malin älskar men som inte växer hemma hos henne.

   

Matte lyckades hitta en stor fin Blomkålssvamp, årets första.

   

Sen blev Malins lycka total. Matte såg såna där stinkande Mandelriskor, det var såna som Mailn ville hitta.

   

Enligt matte saknar man luktsinne om man stoppar fiskstinkande svampar inder näsan. Men Malin var glad och det var ju huvudsaken.

   

Jag spanade efter fler Ekorrar men det var inga hemma i den skogen. Dessutom var jag fånge för att inte ge mej i väg. Korkat påhitt.

Gick tillbaka till stugan där Malin ska bo.

   

Tjoho!!! Ossy har kommit hem!! Vi blev lika lyckliga båda två. Har inte setts sen i måndags.

   

Vi lekte massor så där som bara vi leker.

   

Tänk vad vi har roligt. Lek med allra bästa Ossy det är livet det.

   

Så här ska det vara varje dag. Massor med spring och skoj.

   

Kom på att det var länge sen jag träffade Ossyhusse så jag var knähund hos honom en stund medan Malin presenterade sej.

Hann vara hemma en stund, sen skulle jag ut igen och av nån outgrundliga anledning vänta vid Rottis Helgas garageuppfart.

   

Titta!! Det kom en bil som innehöll Terrahusse!

   

Terra var inte kvarglömd i Halland så vi hälsade ordentligt på varandra medan människorna gjorde nåt.

   

Hm, i Terras bur brukar det löna sej att kolla.

   

Jodå, jag hittade ett ben som jag lånade. Begriper inte varför matte tog det. Pratade mer med Terra och hennes människor innan de åkte vidare.

Men i morgon ska vi minsann umgås och ha en massa skoj så nu ska jag vila mej i form. Kommer som sagt blogg nångång i morgon men vet inte riktigt när.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards