wilmablogghund

Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 24 augusti 2018 18:11

I dag så skulle vi fixa nåt på min Sörmlandsledsetapp. Mycket att göra men en massa olika saker just nu.

   

Jodå Sigrid inledde fin genom att hitta Finludna stensoppar. Men de var alldeles fulla med oönskade hyresgäster.

   

Hm, vad pysslar de där andra två med? Bäst att kolla.

   

Jaha de kollade bara bäcken där Vattentjuven stulit ännu mer vatten.

   

Svamp var det dåligt med. Snyltingsjuk Karl johan är inget att ha och inget som vi ska lära oss heller.

   

Både Sigrid och Micco slutade som koppelfångar eftersom de försökte ge sej ut på alla möjliga otillåtna äventyr flera gånger. Micco som alltid brukar sköta sej hade helt tappat allt förstånd idag.

   

Hörru Ekorre! Du var här en gång. Nä inte idag.

   

Drog över bäcken för att kolla om den möjligen befann sej där. Gjorde den inte.

   

För övrigt ett korkat val att dra dit. När jag kom tillbaka så drabbades jag också av fångenskap.

   

Gick till skärmskyddet för att utföra det där jobbet. Nu är det inte eldningsförbud längre fast det är knastertorrt. Alltså skulle alla lappar om eldningsförbud bort.

   

Alltså vad är det egentligen för kompisar som jag har? Den ena mer mordisk än den andra.

   

Jag hittade en god pinne och gnagde en del på den i stället.

   

Alltså vem kan tro att denna lilla söta varelse kan vara det mest mordiska som existerar och tro att hon kan nedlägga Hälge och Vilda grisar?

   

Badade en del i sjön. Fast det handlade egentligen mest om att dricka vatten.

   

Som sagt Sigrid hon är övertygad om att hon kan allt. Ny karriär som grillmästare verkade vara det senaste. Inte för att grillen skulle användas nu men den var hennes stora intresse.

   

Detta är en helt unik syn. Jag och Micco har misskött oss och är koppelfångar. Den som alltid brukar rymma hon fick minsann vara på fria tassar för hon skötte sej helt plötsligt.

   

Sigrid har utvecklats till en superduktig svamphund, här har hon hittat några aspsoppar.

   

Jag och Micco markerade också dom. Vi är bra på samarbete så vi fick självklart belöning alla tre.

   

Sigridmatte är under utbildning och här ska hon hämta champinjoner hon sett. Tyvärr var de alldeles fulla med larver men bra att hon lär sej att uppmärksamma svampar.

Åkte hem och hörde nåt om eftermiddagen.

   

Jodå vi fick träffas då också. Först passa bil medan det gjordes tråk på ett par ställen. Sen skulle vi gå en eftermiddagsrunda.. Mycket spännande dofter fanns det.

   

Kollade av sjön som hade gott vatten.

   

Gick en runda och tittade om det fanns några svampar vilket det inte gjorde bara torrt och sterilt.

Sen var det dags att åka hem igen.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon kommer det ett gäng svamphundselever. Tänk jag känner allihopa för det är kompisar från hundträffen. Blir säkert en väldigt bra kurshelg

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards