wilmablogghund

Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 17 augusti 2018 18:00

Ovädret med hettan gjorde sitt bästa för att återkomma idag. Dessutom påstod matte att det skulle vara en vilodag. Såna är egentligen fullkomligt onödiga, har vilat under alla månader med oväder.

   

Men jag behövde i alla fall inte vara alldeles ensam och övergiven. Hittade minsann Sigrid!! Ja hon var inte ute och sprang på egen tass utan hade sin matte och Micco med sej.

   

Kom till vägen mot skidbacken, vi passade på att springa en del. Men inte så mycket för det började vara ovädershett.

   

Samma sak vid skidbacken, lekte en del men bara kortvarigt. Jädra oväder, vi som vant oss vi att orka en massa nu igen.

Kollade efter Ossy vid dagiset men han var inte där.

   

Sigrid hon kan det här med Karl Johan. Det fanns flera stycken små fina på ett ställe.

   

Här är ett par av dom.

   

Sen hittade vi massor med Champinjoner. Det är faktiskt en av de allra första svamparna som jag lärde mej. Här träna Micco på dom, Sigrid kan dom sen tidigare.

   

Fanns ännu mer på ett ställe. Mycket bra detta att det i alla fall visar sej en och annan svamp.

   

Ossy var inte hemma men vi skulle låna hans badplats ett tag. Behövdes eftersom det blivit alldeles ovädershett igen.

   

Vattentjuven är det ingen hejd på. Sen förra veckan har det försvunnit enorma mängder med vatten. Dags att det återlämnas nu.

   

Sigrid fick prova ett nytt godis som jag har. Det uppskattades mycket av både henne och Micco. Ja jag gillar det också.

   

Micco badade faktiskt lite i dag. Men som sagt det vore bra om badsäsongen tog slut nu.

   

Sigrid och hennes gropar. Dessutom såg det ut som om Micco funderade på att lära sej. Onödigt räcker att Sigrid håller på.

   

Badade lite mera. Sen skulle vi gå hemåt igen. Eftersom Ossy inte var hemma och jag inte kommer på hundträffen i morgon så lämnade vi ett ben till honom på hans trappa.

   

Sigridmatte tar sej. Här letar hon efter champinjoner och hittade flera stycken alldeles själv. Vi har lyckats ganska bra med träningen av henne.

När vi skildes åt hördes de hemska orden Ses på måndag!!!!! Fullkomligt onödigt men jag ska ju jobba hela helgen.

   

Så kom våran granne och knackade på dörren. Vi fick ett kort med innehåll bara för att vi passat katten Bullen och deras sommarstuga. Detta innebär att jag Sigrid och Micco får åka och shoppa i nästa vecka.

   

Matte behövde åka och göra nåt tråk nån mil bort. Hemma hördes Åskar men inte en droppe svampvatten. Kolla det svarta molnet, det mullrade och blixtrade massor.

   

Jodå där höll minsann svampvattennedfallet till. Men det var sånt där värdelöst skyfall som bara rinner bort. När vi åkte tillbaka nån halvtimme senare så var det torrt igen.

   

Matte stannade vid Stinkande skogen för att kolla om det fötts fler såna där Mandelriskor. Jo det fanns ett par stycken. Bra för en av helgens elever har inte såna där hon bor. Nu får hon se dom i verkligheten.

   

Jag brydde mej inte. Snälla Ekorre………….nä inte denna heller.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon blir det en hård dag med många hundar som ska lära sej svampsökets hemligheter.

Hur det går berättar jag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards