wilmablogghund

Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 15 augusti 2018 18:09

Ännu en bra dag i mitt hundliv.

Ovädret är borta och det går att röra sej normalt i skogen igen.

   

Nå slöa människor och hundar tänker ni komma? Vi har inte gått här på länge så det är massor att kolla. Tydligen skulle det tittas efter Karl Johan men de hade inte vaknat här.

   

Sigrid hon hittade massor med intressanta spår. Det händer massor i våra skogar när vi inte är där.

   

Hallå Ekorre!! Du kan väl komma och prata med mej?? Men inte det inte, lika asocial som alla andra.

   

Såna där Mjölskivlingar fanns det gott om så matte hade lektion med Sigridmatte. De är ätliga men ingen av mattes favoriter.

Jag passade på att avvika. När Ekorrarna nu äntligen visar sej så gäller det att föröka hitta nån som är social. Hade ingen som helst framgång och blev hämtad.

   

Micco han vet precis hur han ska göra för att tigga. Ställa sej mot mattes ben och sen titta längtansfullt på fickan med godis.

   

Eftersom Ekorre vägrade så var det lika bra att umgås med de andra.. Nåt ska vi väl kunna hitta på.

   

Såna här Hasselsoppar fanns det massor av.

   

Sigridmatte var riktigt duktig och hittade en kremla alldeles själv. Kan nog bli svampmänniska av henne om vi får träna henne mera.

   

Kollade av sjön. Struntade helt i att bada, drack bara vatten. Skönt att det inte är så hett längre.

   

Sigridmatte tränade. Nu kunde hon peka ut en Hasselsopp alldeles själv. Men människor kräver tydligen inte ost för svampmarkering. Märkligt för de missar mycket.

   

Alltså livet är djupt orättvist. Jag har inte alls varit på rymmen, jag försökte prata med Ekorre och han råkade vara en bit bort. Jag blev koppelfånge! Ska inte alls vara fånge, det är sånt som drabbar Sigrid.

   

Micco tar sej som min assistent på Sörmlandsleden. Det här trädet friserade matte för ett tag sen eftersom det lagt sej över stigen. Nu kollade Micco noga på det. Han blir en utmärkt assistent med lite mer träning.

   

Så där nu ska människorna fika och det fanns minsann fika till oss också. Smarriga kycklingpinnar.

   

Så här avnjuts hundfika, vi ligger och tuggar på vårt fika.

   

Ser ni vilka hemska käftar Micco har! Tänk sen att han tar lektioner i Sigrids Pitbullskola.

   

Efter fikat så lekte vi. Är så skönt att kunna göra det ordentligt igen. Mer lek till alla hundar.

   

Som sagt Micco han har lyssnat alldeles för mycket på Sigrid. Jag kommer att ha ett elände att försvara mej mot två livsfarliga hundar.

   

Fånge igen. Men jag hade span på en Ekorre, jag behöver prata med ekorrar!!!

   

Inte var det några kräftor i ån i dag heller. Kan bero på att Vattentjuven inte återlämnar allt stulet vatten.

   

Fanns faktiskt en stubbe med Föränderlig tofsskivling. Bra det kommer en del svamp även i denna skog även om det var dåligt idag.

   

Sigrid visade framtassarna och markerade dom. Jag struntade helt i svampen för det var nog en Ekorre i skogen. Jag tänker inte ge upp förrens jag lyckats prata med en!

Åkte hem, slappade.

Var på vanlig eftermiddagsrunda men hörde att i morgon ska vi till en skog där vi inte varit på evigheter. Låter väldigt bra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards