wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

Tråkskog, shopping och radio

Av Wilma Border collie - 14 augusti 2018 18:21

Haft tassarna fulla i dag igen.

Började med att hämta Sigrid och Micco för vi skulle inventera en skog inför helgen,

   

Här har vi inte varit på evigheter, insåg att vi nog skulle bli väldigt upptagna med att kolla allt.

   

Så helt plötsligt så mötte vi Chihuahuagänget som brukar komma på hundträffarna. De var där och rastade sin husse.

   

Jodå vi umgicks lite medan människorna pratade tråk. En av Chihuahuorna ska vara svamphundselev hos mej om en dryg vecka.

   

Skildes från dom och gick vidare. Hade massor att kolla, mycket nya dofter och annat som intresserar oss hundar.

   

Just ja, det var svamp vi skulle titta efter. Lika bra att spana av området och se om det finns nå trevlig svampdoft.

   

Skitskog!! Det fanns bara en gammal tråkig Brödticka för övrigt var det alldeles sterilt och dött.

   

Vi övergick till att leka istället. Bäst att passa på nu när det är så svalt att det går att hålla igång.

   

Syns dåligt på bilden men Micco försöker minsann bita huvudet av mej. Ja, ja var inte så allvarligt vi hade mest skoj.

   

För att vara på den säkra sidan så försåg jag mej med en pinne så jag kunde försvara mej. Tänkte att han kanske gått i Sigrids Pitbullskola eller nåt.

   

Förra gången vi var i den här skogen så la matte spår och Micco rymde och gick spår på egen tass. Det kom han minsann ihåg för han letade förtvivlat efter ett nytt spår. Men tyvärr utan framgång. För övrigt var vi upptagna med att vänta.

   

Orsaken till väntan. Sigrid var på otillåtna äventyr och kom tillbaka och såg alldeles slut ut. Hade hon fått bestämma så hade hon säkert legat kvar där ännu.

   

Gick till bilen och Sigrid blev ännu surare. Jag och Micco sitter på våra platser fast i våra bältesselar. Sigrid är av uppfattningen att hon minsann ska åka på golvet och selen är en onödig uppfinning. Var diverse diskussioner med matte, Sigrid förlorade.

   

Nu så, vi har hamnat på alldeles rätt ställe. Allra bästa Grisöronaffären. Skulle shoppas nya ben till Ossy och katterna behövde käk. Fast det köptes lite till oss också.

   

Men det här godiset köpte inte matte. Hade passat oss svamphundar alldeles ypperligt, godis med tryffel. Den där tryffeln har inte visat sej i år så vi har inte kunnat jobba med sån.

   

Så där, självklart shoppinggodis. Mycket viktigt för det tar en massa energi att shoppa.

Skjutsade hem Sigrid och Micco. Var hemma ett tag medan matte gjorde tråk.

   

Eftermiddag och nu ska jag ut i skogen. Inte ensam för det ska bli intervju om svamp.

   

Visade de vattnade kantarellerna som fortfarande lever så fanns det yttepyttiga nyfödda också.

   

Detta är jag tillsammans med Linnea som är journalist. Hon intervjuade matte för några veckor sen om Sörmlandsleden och nu skulle det handla om svamp.

   

Fanns många Finludna stensoppar där vi var. Men alla var alldeles överfulla med hyresgäster så de blev kvar i skogen.

   

Ja, ja prata en massa tråk ni. Jag passar på att ta igen mej.

Om nån vill lyssna på intervjun så finns den på denna länk http://p4dela.sverigesradio.se/?id=8577

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

14 augusti 2018 22:05

Trevlig dag har Ni fått vara med om. Kan också säja att bältesselarna är ju toppenbra. Det har vi alltid i vår bil när vi har hund med oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards