wilmablogghund

Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 11 augusti 2018 18:16

Jag blev ju ledig från svamphundselev denna helg.

Tänk viken superbra dag det blev.

   

Har mött upp Sigrid och Micco, nu ska vi leta efter Ossy.


Jodå vi hittade självklart Ossy och hann umgås ensamma några minuter.

   

Men nu kommer det nå mer, bäst att hälsa välkommen. Alla hundar blir alltid varmt välkomnade av oss som redan är på plats.

   

Var Rottis Amber som kom. Hon är en mycket trevlig tjej så vi lekte en del tillsammans. Så skönt med svalare väder så vi kunde leka utan att bli alldeles slut.


   

Kom fler hundar och jag passade på att visa alla hur underbart det är att rulla riktigt ordentligt. Man ska dela med sej av sina kunskaper.

   

Sigrid däremot hon var på sitt Sigridhumör. När nån närmade sej så berättade hon att hon är världsbäst på att döda. Fast det är ingen som tar henne på allvar.

   

Blev massor med lek. Underbart detta att orka leka ordentligt igen. Vi hade så skoj.

   

Åke Dvärgschnauzer och en ny hund fann varandra och hade en massa skoj. Vi har alltid skoj alla tillsammans.

   

Så hade vi en större gruppdiskussion. Inga problem att fatta beslut inte och eftersom vi uppfostrat våra människor rätt så fick vi vår vilja igenom.

   

Vi ville bada, alltså drog vi till sjön och människorna följde väluppfostrat med.

   

Så var det en hund som provade grillen också. Vit hund i grill det blir en svart hund, men det var ju lätt avhjälpt med ett bad sen.

   

Labrador Alice hon kastade sej i sjön och vattnet skvätte. Tänk att hon inte vågade bada när hon var ung utan att Sigge Svamphund fick lära henne. Ingen som kan tro nu.

   

Som vanligt många nya hundar. Den är tjusiga Aussiekillen var på besök på campingen och kom och hade skoj.

   

Bamse och Golden Mikko hade en massa skoj på ön. Men om inte Vattentjuven upphör med sitt stjälande kommer ön snart att tillhöra fastlandet.

   

Pudel Harley han är fortfarande kär i mej. Visst jag vet att jag är oemotståndlig.

   

Lagotto Alfonzo tillhör också min stora beundrarskara. Fast han saknar vissa kroppsdelar så ville han tillverka valpar. Men sånt är jag verkligen inte intresserad av.

   

Som vanligt gick tiden alldeles för fort och helt plötsligt var det dags att gå hem igen.

   

På väg hem så jobbade jag. Hörru, det växer Ostronmussling här var är osten?

   

Så här ser Ostronmussling ut, växer på gamla trädstammar och är en god matsvamp. Säljs dyrt i affärer under namnet Ostronskivling och då är den odlad.

   

Sigrid var lika duktig hon och naturligtvis fick vi en massa beröm och ost. Lämnade hem Sigrid. Micco och matte gick tidigare för Micco var inte på humör idag.

Var hemma ett tag och sov gott efter allt skoj umgänge med alla kompisar. Matte grävde i nån låda och hittade nåt som gjorde att eftermiddagsrundan blev väldigt bra.

Jag skulle kolla ett ställe där det kunde finnas svamp och så skulle jag kolla grannarnas stuga och matte skulle vattna.

Bara det att först hamnade jag hos Sigrid och Micco. Sigridmattes mobil har dött och matte lyckades gräva fram sin gamla som fortfarande fungerar alltså skulle hon få låna den. Ännu bättre jag fick sällskap på rundan.

   

Det fanns faktiskt en stor Finluden Stensopp, också en mycket god svamp. Kolla Sigrids tunga. Hon kan den här arten och väntar på ost. Micco såg den för första gången.

   

Mitt sätt att markera. Jag lägger mej framför svampen och väntar på beröm och ost.

   

Men svampen bor kvar i skogen för den var alldeles full med hyresgäster. Svampmyggans larver var tydligen alldeles utsvultna.

   

Sen övervakade vi att alla blommor blev ordentligt vattnade.

Hann inte var hemma så länge innan det kom en skvätt svampvatten. Bra för då finns det chans att det vaknar ännu mer svamp i skogen.

I morgon väntar visst nåt annat uppdrag. Börjar vara hårda tider i mitt hundliv nu.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards