wilmablogghund

Alla inlägg den 9 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 9 augusti 2018 18:15

I natt hade det faktiskt fallit en skvätt svampvatten. Alla droppar är värdefulla just nu.

Men ovädret hade inte behagat flytta någon annanstans.

   

Hämtade som vanligt Sigrid och Micco för nåt skulle vi hitta på. Blev alldeles perfekt för vi hamnade minsann hos Ossy. Insåg att nu skulle det bli bra.

   

Lika bra att dra till sjön och bada en del.

   

Kan ingen fånga och låsa in den där eländiga Vattentjuven? Nu har han stulit ännu mer av sjön. Vi kommer snart inte att ha nån sjö kvar om det ska fortsätta så här.

   

Under kan ske! Micco simmade alldeles frivilligt. Fast människorna tror att han inte riktigt fattade vad han gjorde för han skulle ha tag i sin frisbee i vattnet.

   

Jag badade en del med den andra leksaken. Faktiskt så hade vattnet blivit lite svalare. Kanske kan bli ordning på vädret så vi kan göra annat än bara bada också.

   

Vi lekte en stund med den ena frisbeen. Skoj den korta stund vi orkade. Jag och Ossy hade minsann diskussioner om vem av oss som egentligen vann kapplöpningen till den.

   

Ja, ja lika bra att låta Ossy ta den då, fast jag tror att det var jag som vann.

   

Hm det kommer nån, bäst att kolla. Det var bara Ossyhusse så det var helt okej.

   

Han hade kaffe med till människorna. Vi dricker inte kaffe men en ostfika tackar vi aldrig nej till. Bara synd att de inträffar alldeles för sällan.

   

Efter att ha slappat på grund av ovädret och badat lite mer så ville Ossys ha sitt ben. Han är väldigt tydlig med när han anser att det är dags för det.

   

Att det ska vara så gott att tugga på såna där tråkiga vita ben. Tacka vet jag såna som har smak.

   

Här är de än så länge väldigt oskyldiga Micco och Sigrid. Tror de påbörjat sin plan nu.

   

Sigrid har tydligen också gått nån av Kleptoman Leyas kurser. Helt plötsligt hade hon stulit en bit av Ossys ben. Tur att Ossy är så otroligt snäll.

   

Men hon blev lurad av Ossyhusse att släppa sitt byte. Det syns på marken.

   

Åh vad skönt!!!! Snälla Ossyhusse sluta inte klia mej, det är aldrig nån som gör det. När jag nyss flyttat hit så tyckte jag att karlar i arbetskläder var jätteotäckt. Ossyhusse var jag väldigt misstänksam mot, fast det gick över ganska fort. Ingen kan väl tro att jag har tyckt att han var farlig?

   

Micco har minsann också gått Leyas kleptomankurs. För han stal den den benbiten som tillhörde Ossy. Insåg att jag behöver ta en snack med den där katten om att hon behöver inte alls lära mina kompisar allt hon kan om att stjäla allt. Får ju skämmas.

Sen var det dags att ge sej hem igen, har mest slappat eftersom det varit sån äckelvärme.

Hoppas det blir bättre i morgon så vi kan hitta på nåt skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards