wilmablogghund

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2018 18:23

Skulle ut och åka i morse, ganska tidigt innan ovädret slog till. Självklart så trodde jag att Micco och Sigrid skulle följa med men inte det. Dumheter vi ska minsann göra allt tillsammans!

   

Hamnade i Eskilstuna på min privata köttbullerestaurang. Jo, jag är hungrig, har inte ätit på många veckor. Kan det finnas nån köttbulle till mej?

   

Jodå jag fick ett par stycken som stillade min värsta hunger.

   

Sen tiggde jag fler av matte. Bästa att passa på när det serveras nåt ätbart.

Så skulle mattes mamma skjutsas.

   

Aha hon skulle till den där ön. Jag bestämde mej för att kolla Mälaren.

   


Stor är den och långt bort på andra sidan ligger nåt som heter Västerås.

   

Vattnet var helt okej, jag drack lite och doppade tassarna. Är tämligen trött på att bada eftersom det inte gått att göra så mycket annat i flera månader.

   

Gick i väg och hittade en brygga som jag inte kollat. Hittade en båt som innehöll mattes bror också. Funderade på om jag skulle åka med den men det skulle jag inte. Bara mattes mamma som skulle till den där ön. Den syns till höger där det ligger en vit båt.

   

På väg tillbaka så hittade jag Ekorre. Tänkte att de som bor här kanske är socialare än de hemma. Jag försökte prata med den.

   

Syns dåligt men den är uppe i trädet och säjer en massa fula ord till mej. Jag ville ju bara ha sällskap.

   

Tillbaka hemma i Malmköping och jag behövde röra mer på mej. Bestämde mej för att leta efter Ossy var ett bra tag sen jag träffade honom senast.

   

Hade sån tur att han var på sitt dagis. Jag pratade en massa med hans dagismatte också. Bäst att visa uppskattning.

   

Var ovädershett igen så vi orkade inte leka så mycket. Men jag fick förklara för Ossy att jag jobbar på lördagarna ett tag nu. Tydligen hade han saknat mej i lördags. Men vi får försöka träffas i veckorna i stället och ha trevligt.

   

Ossy fick självklart sitt ben. Mycket viktigt och gott enligt Ossy.

   

Jag fördrev tiden medan han tuggade ben med att rulla på gräset. Sen pratade vi lite mer innan jag skulle hem.

   

Blev eftermiddag och nu skulle grannarnas sommarstuga vaktas igen. Eller jag vaktade hus och matte ägnade sej åt att vattna alla blommor som var alldeles torra.

   

Men jag var minsann inte själv där. Matte hade den goda smaken att hämta upp Sigrid och Micco så vi fick umgås en stund. Hörde att de minsann hade längtat efter mej. Tänk om människorna kunde begripa att vi måste umgås mycket och ofta.

   

Oväder var det så nåt leka som i går var inte att tänka på. Sigrid blev bra flåsig och jag letade skugga. Skitväder var mycket trevligare när vi kunde göra en massa skoj.

   

Var hemma hos Sigrid och Micco sen medan människorna fikade så käkade vi ben. Jag slukade mitt snabbt och väntade på att de långsamma skulle bli klara så jag kunde sno deras rester.

Hörde att i morgon ska vi försöka hinna med ett jobb innan det blir alldeles för mycket oväder. Det är mycket att göra i mitt hundliv just nu.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards