wilmablogghund

Alla inlägg den 2 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 2 augusti 2018 18:17

Hundlivet är så trist, så trist.

Bara avskyvärd hetta och sån luftfuktighet att allt är fuktigt.

   

Har hämtat upp Sigrid och Micco. Nu ska vi ägna oss åt den extremt ovanliga sysselsättningen bada. Egentligen är vi dödströtta på att bada, men det går inte att göra nåt skoj.

   

Jag och Sigrid tog ett dopp, Eller Sigrid simmade och jag drack vatten. Bästa att passa på innan Vattentjuven stulit hela sjön.

   

Sigrid tror att hon får energi av att bada så hon försökte dra igång lek med Micco. Jag övervakade så hon inte skulle bestämma sej för att döda Micco. Allt dödande överlåter vi till matte som är så folkilsken att hon hela tiden kan fler och fler plågsamma mordmetoder.

   

Försökte leka jag också. Men det blev självklart för hett. Varför är det inte normalt väder så vi orkar göra en massa skoj saker?

   

Har ni sett Stora Stygga Wilma som precis tänker överfalla oskyldiga Micco? Blev inget av med överfallet, tappade koncentrationen.

   

Som sagt för hett för lek så det var bara att ut i sjön igen. Här borde jag behöva simma men så var det Vattentjuven.

   

Kollade till den lilla ön. Allt var precis som vanligt.

   

Nu är det illa. Sigrid behöver inte simma för att ta sej till och från ön. Vattnet är så lågt att hon kan gå. Micco däremot hade ingen lust att ta en promenad till ön.

   

Äsch då! Jag glömde att det inte går bra att rulla precis intill grillen. För väl skylla på rådande oväder.

   

Jag har TRÅKIGT!!!!!!! Bada är inget skoj, det går inte att leka för det är för varmt, inte var Ossy hemma heller och hundlivet är pest. Micco spanade efter nåt skoj i vattnet men inte ens Snok behagade visa sej.

   

Och där kom stora svarta molnet. Åskar började föra en massa oväsen. Matte började genast hoppas på att han skulle komma med svampvatten och bättre luft.

   

Sigrid hon har aldrig hört talas om att man inte ska bada när det åskar.

   

Inte kom det nåt svampvatten inte. Åskar var nära en stund men vägrade släppa ifrån sej nåt sen kom otäcka blå himlen tillbaka igen.

   

Skulle hem. Eftersom Ossy inte var hemma och jag inte träffar honom i helgen så bestämde matte att lägga hans ben på trappen. Jag hade värmeslag och glömde alldeles att jag inte äter vita ben. Fast matte tog det från mej.

   

Hos Sigrid så skulle det fikas. Jag somnade under elementet, blir alldeles slut av ovädret.

   

Sigrid hon har sin favoritplats under en hylla. Bara hennes ben som syns.

Hem och gjorde ingenting.

Trist vidrigt het eftermiddagsrunda

Matte letar efter svala grottor eller en resa till Norra ishavet eller Sibirien.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards