wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2018

Träffat en kompis

Av Wilma Border collie - 1 augusti 2018 18:09

I går kväll så skulle jag helt plötsligt gå till torget. Enligt matte var det nån som väntade på mej där.

Jodå där var Ann Marie mycket trevligt för hon hade ett akut behov av att ge mej ett paket med köttbullar. Hade varit ännu bättre om matte kommit ihåg kameran. Men hennes kokta hjärna la av att fungera för flera månader sen. Alltså varken bild på de utsökta köttbullarna eller när jag hälsade på Ann Maries katt.

   

Matte fick en ”blomma”. Alltså en kruka sallad med en kantarell och en champinjon. Fotad när vi kom hem igen.

Så blev det idag. Fortfarande lika fullkomligt avskyvärt vidrigt väder. Hämtade upp Sigrid och Micco för vi skulle åka och bada. Vore trevligt om vi kunde vara i alla skogar i stället.

   

Titta! Det kommer minsann nån vi känner. Baci som vi träffat här en gång förut. Tydligen hade människorna kommit överens om att vi skulle få umgås idag.

   

Micco gillar Baci, de blev riktiga kompisar när de träffades förra gången.

   

Jag och Sigrid började med att bada. Fast detta var enda gången Sigrid ansåg att hon skulle bada.

   

Baci och Micco höll också till i vattnet. Ungefär enda stället som det går att var på i ovädret.

   

Fast de gjorde ett par försök att leka. Om det varit normalt svalt väder så hade de säkert kunna ha väldigt skoj. Men nu blev det bara försök innan orken tog slut.

   

Jag hann med att kolla om jag behövde vara polis men inga problem. Behövdes inga insatser från mej.

   

Så premiär med att simma i Båven. Var faktiskt helt okej att simma här, Kanske ska börja göra det oftare?

   

Men så var det den där detaljen med att jag blir så blöt av vatten. Är ett evighets jobb att försöka få pälsen torr igen.

   

Jag berättade för Baci hur man bäst rullar och torkar sin päls. Tror han uppskattade kursen.

   

Dagens surkärring vid namn Sigrid. Ingenting passar henne. Bada har hon slutat med, umgås med oss andra är under hennes värdighet, godis har hon aldrig ätit osv. Troligen ska hon snart lukta gott och detta oväder tar ner humöret på alla.

   

Jag och Baci käkade ost tillsammans. Micco fick också, men Sigrid äter inte sån heller.

   

Vägrar man bada och det är outhärdligt hett då blir det tvångsbad. Matte bar ut Sigrid i sjön och släppte ner henne i vattnet. Definitivt under hennes värdighet.

   

Inte bara jag som måste dryga ut kosten med bark. Baci får tydligen inte heller mat hemma för han käkade också bark.

   

Som sagt det är oväder värre än värst. Baci var precis utslagen. Inte bara han för jag låg i buskar, Sigrid hade gömt sej och bara Micco som inte berörs.

   

Dags att gå tillbaka till bilen och åka hem igen. Men jag träffar Baci i helgen, får då ska han lära sej att leta svamp på kurs som jag och matte har.

   

Fast innan vi kom till bilen så visade Baci en annan badplats. Passade till och med Sigrid att prova den.

   

Hemma igen och matte tog in kyldynan från bilen. Senaste idén är att jag kan sitta på den när jag ska åka nånstans. Kleptoman Leya var överlycklig när hon fick tillbaka SIN kyldyna. Låg på den länge, jag anser att den är onödig jag.

   

Var ute en sväng på eftermiddan. Hälsade på i Susannes affär och bjöd mej på godis. Utanför affären träffade jag Inezmatte som bjöd mej på köttbullar. Måste säja att torget är ovanligt givmilt numer. Köttbullar både i går kväll och idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards