wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juli 2018

Av Wilma Border collie - 29 juli 2018 18:05

Hörde ett mycket märkligt ljud i morse. Matte vaknade av det men trodde att hon sov och drömde.

Det föll faktiskt svampvatten ute. Men tyvärr bara lite som inte gör nån nytta, det enda som hände var att det blev ännu vidrigare ute. Kändes som en våt varm yllefilt inslagen i plast ungefär.

   

Skulle vara vilodag eftersom det var väldigt mycket i fredags kväll och i går. Hämtade i alla fall Sigrid och Micco så jag slapp vara ensam och övergiven. Tog vägen genom en skogsbacke där jag inte gått på länge.

   

Jag och Micco kunde vara på fria tassar men Sigrid var på sitt Sigridhumör och då är det fångenskap i koppel som gäller. Kollade men det hade inte hänt nåt av värde.

   

Efter det lilla svampvattennedfallet hade skogen förvandlats till regnskog. Detta är beviset på att det faktiskt föll nåt. Regndroppar på ett löv.

   

Kom ut på en väg som vi inte heller har gått på evigheter. Fortfarande inga händelser av värde.

   

Men av den lilla fukten så hade några såna här Vinbergssnäckor vaknat.

   

Så träffade vi Pinchervalpen som brukar vara med på hundträffarna. Trevligt för det var ett tag sen vi sågs. Men tyvärr för hett för lek.

   

Jaha och vad hade ni tänkt att vi skulle göra här?

   

Bara så ni vet är det alldeles för äckligt väder för att orka leka eller göra nåt annat trevligt. Kan vi möjligen få gå hem istället?

   

Fick gå hemåt. Då träffade vi Dvärgschnauzer Mezzo. Trevligt för det var också länge sen. Men samma där för hett för nåt skoj umgänge.

   

Passerade över den där marknaden som var tämligen ödslig. Medan Sigridmatte handlade nåt så träffade Micco en stor hund som han utsåg till sin nya kompis.

   

Jag gjorde en insats och städade hos hundgodisförsäljarna. Sen fick jag gå hem, tänkte sova bort resten av dagen.

   

Men inte det. Åskar kom på besök. Ett mycket långvarigt och väldigt högljutt besök. Matte satt på balkongen och pratade om att detta är det bästa ljud som finns. Bara ett fel svampvattnet höll sej borta och blixtnedslag i denna torka kan sluta med katastrof. Den slog ner i närheten det hördes.

   

Radarbild från mattes mobil. Som sagt det var ett väldigt liv men inget svampvatten. Eller matte sa att hon kände ETT regnstänk.

   

Kleptoman Leya är som bekant inte som normala katter. Hon satt på balkongen och lyssnade noga på allt liv som Åskar förde. Jag låg inne och ansåg mest att han störde min sömn.

Efter några evigheter så drog han vidare.

Gick en trist eftermiddagsrunda, bara vidrigt hett och kvavt.

I morgon ska jag åka till ett ställe där jag bara varit en gång. Matte ska intervjuas i radio om nåt med Sörmlandsleden. Antar att det är bättre att jag sköter det, känns som om jag har bättre koll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards