wilmablogghund

Alla inlägg den 28 juli 2018

Av Wilma Border collie - 28 juli 2018 17:48

Först har jag hur tråkigt som helst i massor med evigheter på grund av det vidriga ovädret. Sen helt plötsligt händer allt skoj på en och samma gång. Enligt matte kallas det för ketchupeffekt.

I går kväll så skulle jag ju göra nåt skoj hette det.

Jodå det blev superbra.

   

Har hamnat hos Ossy igen och människorna hade en massa saker med sej. Sigridmatte och matte fixade med en massa.

   

Ännu bättre det fanns minsann köttbullar till sugna hundar. Ossy höll sej självklart framme, men vi fick allihopa.

   

Helt plötsligt så började det låta. Åskar hade vaknat för första gången sen stenåldern eller nåt. Men han hade bara en massa åsikter och ansåg att det var perfekt att stänga av all el en stund. Fast det märkte inte vi för vi sjön behövs inte sån.

   

Människorna åt en massa mat och pratade massor med tråk.

   

Jag och Ossy hade en diskussion om det där med att stjäla badleksaker. Trodde att han lyssnade på mej.

   

Inte det inte. En stund senare när jag kollade så hade han slaktat den.

   

Provade att vara knähund hos Ossyhusse. Funkar faktiskt bra.

   

Sigrid hon gjorde samma sak hos sin matte, men det är lite skillnad i storlek mellan oss.

   

Ossy lekte med en boll en stund, var lite svalare så det funkade att röra på sej.

   

Sigrid och Micco drog också igång nån lek. Bäst att passa på när det går.

   

Evigheter sen sist men jag och Ossy lekte också en del. Må det bli bättre väder så vi orkar hålla på med allt skoj igen.

   

Men titta! Ossyhusse var och hämtade något hemma och katten Nisse ville minsann följa med och hänga med oss vid sjön.

   

Och där försvinner alla med den där båten som var en Finlandsfärja när jag åkte med den. Men den här gången stannade jag och matte på land. Premiär för Sigrid och Micco att åka med den.

   

Jag passade på att stå i sjön och svalka av mej. Skönt var det.

   

Sen kom alla tillbaka igen. Var bara en kort tur på sjön.

   

Människorna pratade så mycket tråk att jag somnade på bryggan. Man sover väldigt bra på bryggor. Sen när det var mitt i natten så var det dags att gå hem och sova.

   

Så några timmar senare och vi är tillbaka hos Ossy. Det är lördag och veckans bästa dag.

   

Som vanligt kom det en ny hund. Nu en jättesöt liten valp som ville leka med oss.

   

Hoppsan! Inte det smartaste Ossy gjort han råkade sätta sej på lilla valpen, men det gick bra.

   

Lika bra att dra till sjön och bada för det var som vanligt vidrigt hett. Säkert därför det inte kom så många hundar idag.

   

Sigrid badade en massa tillsammans med Beagle Mimmi.

   

Blev en massa skoj bus både på land och i sjön som vanligt.

   

Men av sånt blir man varm. Det finns minsann fler än jag som har extremt långa tunga.

   

Micco han var minsann med och lekte med de stora hundarna. Så skoj att han skaffar sej så mycket kompisar.

   

Han blev super kompis med Cleo också, de hade en massa skoj.

Sen helt plötsligt så var det slut på allt skoj.

Blev märkligt för vi skulle åka med den där konstiga Mulen igen i stället för att gå hem.

   

Tjoho! Sa jag att allt händer samtidigt. Mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam var minsann här och ville inte alls gå på marknaden med sin mamma. De fick åka Mule tillsammans med oss för nu skulle nåt göras.

   

Framme och Adam hälsar ordentligt på Micco. De har inte träffats förut, men blev kompisar på en gång.

   

Jaha vi ska göra nånting som vi aldrig har gjort. Vi passade Oliver och Adam medan matte fixade med nåt.

   

Där står det en spårvagn och nu ska vi för första gången åka sån. Oliver och Adam ville göra det för det var flera år sen sist.

   

Oliver och Adam satte sej i den. Stackars Oliver har bandage om ena knäet för han gjorde sej illa när han badade och var tvungen att åka till människoveterinären och bli ihopsydd.

   

Jag kollade av hur det ser ut i en sån där spårvagn. Helt okej att åka sån.

   

Micco han satt hos Oliver och kollade medan vi åkte. De blev väldigt bra kompisar.

   

Sigrid tyckte att Adam var bäst så hon höll sej hos honom. Varken Micco eller Sigrid tyckte att det var konstigt att åka.

   

Så där klara med spårvagnsåkandet och vi fick beöning. God glass.

   

Oliver och Adam fick självklart också sån. Behövs i ovädret.

   

Sen var det dags att leta reda på deras mamma och säja hej då. Men vi ses igen förhoppningsvis är det bättre väder så vi orkar göra en massa skoj då.

Det bra fortsatte. Micco och Sigrid följde med hem till mej för deras matte är borta och gör tråk idag. Fast när vi kom hem var vi så trötta att vi somnade allihopa. Var ute på en kort eftermiddagsrunda, vidrigt hett så vi gick hem och fortsatte att sova. Ska umgås ett par timmar till innan de ska gå hem till sej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards