wilmablogghund

Alla inlägg den 27 juli 2018

Av Wilma Border collie - 27 juli 2018 17:22

Det ska visst hända nåt bra i dag. Ännu har det inte inträffat så det lär jag berätta om i morgon istället.

   

Som vanligt samma fruktansvärda oväder. I dag skulle vi låna Ossys privata badstrand, han har det bra han. Dessutom är det alldeles utsökt bra att rulla sej på hans marker.

   

Gick ner till sjön och som vanligt så slängde sej Sigrid i vattnet. Simma för att samla energi är bra i hennes värld.

   

WOW!!! Helt plötsligt så finns det många såna här bra badleksaker. Då kanske Micco slutar stjäla så fort jag har hämtat.

   

Äntligen!!!!! Ossy kommer, vi gav honom ett mycket varmt mottagande och visade hur glada vi blev att han kom.

   

Badade mer tillsammans med leksakerna. Fast Ossy strök runt på land och såg ut som om han planerade någor.

   

Jaha, där har Ossy tagit ena badleksaken och nu har han väldigt bråttom nån annanstans.

   

Jag och Sigrid tog upp jakten på honom, men har var alldeles för snabb. Bara att ge upp, men vi såg att han drog iväg till sitt dagis så det är nog där leksaken befinner sej.

Återgick till att bada och slappa en del i skuggan.

   

Men så helt plötsligt kom Ossy tillbaka ihop med sin husse och Anne. Alltså Ossy har märkliga matvanor. Melon är tydligen väldigt gott. Jag ville inte ha sån.

   

Sen bestämde sej alla människor (utom matte) för att bada. Hörde att det var diskussioner om Vithajarna. Enligt matte var de 150 meter långa och enligt de andra max 1 decimeter.

Helt plötsligt hade Anne en av badleksakerna och den ville jag ha.

   

Efter moget övervägande så tog jag mej ut till Anne för att komma åt leksaken som hon inte alls skulle ha. Människor behöver inte badleksaker.

   


 Jag hämtade den men jag var grundlurad!!

Titta här vattnet var så djupt att jag var tvungen att simma in. Är fortfarande inte alldeles säker på att jag verkligen gillar att simma.

   

Väl uppe på land så hade jag hade jag ett väldigt jobb med att försöka bli torr. Gick åt massor med ruska vatten ur pälsen och rullningar. Man blir som sagt väldigt våt av vatten.

   

Medan jag var upptagen med det så hade Ossyhusse simlektioner med Micco. Det gick strålande och Micco simmade in till land som om han aldrig hade gjort annat.

Sen var det dags att åka hem igen. Men jag hörde talas om saker som låter väldigt bra.

   

Har sovit en stund och nu skulle det där kaosområdet som kallas Malmamarken besökas. Som tur var väldigt lite folk och matte var och handlade nåt tråk att slänga sopor i. Fullkomligt ointressant.

   

Nu så! Jag shoppingproffset ska minsann handla. Här säljer de smarrigt hundgodis och det missar jag inte. Fick handla det jag valde ut. Efter att ha varit på den där marknaden i tio minuter så gick jag hem.

Nu väntar jag på det där som ska bli en rolig kväll. Dessutom är det lördag i morgon så det blir nog lite ordning i tillvaron en stund i alla fall.

Berättar i morgon om vad som händer i kväll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards