wilmablogghund

Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Wilma Border collie - 25 juli 2018 18:34

Det blir bara värre och värre detta oväder.

Gäller att försöka variera badplatserna som det inte är så långt till.

   

Här har vi inte varit sen förra veckan. Undrar om det hänt nåt? Hade varit nån hund som lämnat spår men ingen vi känner.

   

Jodå, vattnet i Båven är gott i dag också och lite med betoning på lite svalkade det runt tassarna. Fast klockan var tidigt så var det redan bedrövligt hett.

   

Hämtade badleksaken några gånger, ungefär vad jag orkade i hettan.

   

Eftersom vatten är blött så måste jag torka pälsen. Alltså det var jobbigt att försöka rulla till och med.

   

Spanade ut över Båven en stund, men det var alldeles tomt och händelselöst där,

   

Gick en runda och hittade en grotta eller vad det nu var. Hur som helst var det svalt och skönt där, skulle kunna tänka mej att bo här i väntan på bättre väder.

   

Sigrid badade en del, just nu badar hon bara när hon blir för varm. Vi är faktisk trötta på att bada, men det finns inget annat vettigt att göra i detta oväder.

   

Men av svalkande bad får man energi i alla fall om man heter Sigrid. Hon drabbades av ett våldsamt behov av att anfall någon.

   

Som vanligt stackars Micco som råkade illa ut. Men Sigrid fick inte igång honom.

   

Jag orkade inte ens vara polis. Antog att Micco kunde försvara sej utan min inblandning.

   

Micco skaffade sej ett nytt intresse, Han började möblera om bland en massa mindre stenar för under dom fanns det vatten. Han har fortfarande så otroligt mycket att upptäcka.

   

Gick tillbaka till min nyfunna grotta och fick sällskap av Sigrid. Väldigt skönt där under.

   

Bara det att det var väldigt svart jord eller nåt. Och? Jag tänkte faktiskt prova att ha svarta tassar och ben ett tag.

   

Inte det inte. Blev bad igen innan det var dags att åka hem.

Sov i flera timmar, orkar ingenting.

   

Gick ut på eftermiddagen, hade sällskap med Micco och Sigrid. Först hälsade vi på hos Susanne och fick välbehövligt godis. Sen kollade vi av torget där det var en sån där torgkväll igen. Träffade några människor vi känner.

   

Blev bara en snabbrunda, Titta på Sigrid stackarn alldeles flåsig, alldeles för hett för allt. Bara att gå hem och fortsätta att slappa och drömma om bättre tider.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards