wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juli 2018

Av Wilma Border collie - 24 juli 2018 18:18

Det gäller att försöka variera badplatserna. Inte alldeles enkelt i ovädret då många bra ligger långt inne i skogen.

   

I dag skulle vi låna Ossys badplats. Såg inte till honom, visst det är för hett för lek men umgänge är alltid trevligt.

   

Lika bra att ut i vattnet på en gång. Jag och Micco skulle hämta en leksak och eftersom jag har längst ben så hämtade jag den.

   

Men som vanligt, när jag var närmare land så snodde Micco den. Låta mej göra jobbet och sen bara sno den ut munnen på mej. Tur att jag är snäll.

   

Fast jag tog tillbaka den och lekte en del med den på land. Var just då brist på Sigridmattes skor att leka med så badleksaken dög lika bra.

   

Vi hade minsann badkompis. En stor Snok, hade nu detta varit en Vithaj hade matte varit långt uppe på land. Men Snok ingår i kategorin trevliga djur så hon stod ute i vattnet och ganska nära för att ta bilder.

   

Hm, kan vi verkligen ha sån tur, det ser i alla fall lovande ut.

   

Jodå visst var det allra bästa Ossy som kom och ville umgås.

   

Han snodde omgående badleksaken och ansåg att den skulle han ha. Vi umgicks en stund men orkade inte leka i ovädret. Den där leksaken bar han i väg och kissade på. Ett sätt att försöka säja att den är hans. Men sen gick han igen utan leksaken.

   

Micco han såg nåt på andra bordet som han ville ha. Tog tid medan han funderade på om han skulle våga.

   

Duktiga modiga Micco, visst vågade han ta sej över till andra bordet och hämta den där bollen han så gärna ville ha.

   

Sigridmatte hon slängde sej i sjön och badade. Matte vägrar fortfarande på grund av Vithajarna.

   

Helt plötsligt kom Ossy tillbaka. Han ville umgås mer med oss. Ett klokt val av honom. När han kom gjorde Micco nästa otroliga grej. Han vågade gå från ön och till land. Fast det missade matte att ta bild på.

   

Det bor tydligen en kleptoman i Ossy också för han försökte gå i väg med leksaken flera gånger.

   

Anledningen till att Ossy kom igen. Han hade glömt att be om sitt ben förra gången. Och det där med benet är nåt som aldrig får missas. Ossys högtidsstunder när han får det.

   

Jag hade badat en hel del så jag skulle försöka torka pälsen. Insåg att grillen var i vägen, borde ha valt en bättre plats.

Sen var det dags att åka hem igen, slappade och gjorde ingenting. Fullkomligt vidrigt både ute och inne.

   

Eftermiddagsrunda och nu ska det jobbas lite. Jag är i skogen tillsammans med Sigrid och Micco.

   

Titta!! Kantarellerna växer och frodas av mattes vattning.

   

Sigridmatte hjälpte till och vattnade och även de växer. Kommer i alla fall att finnas lite för elverna att träna på nästa helg.

   

De där som bara var prickar sist har också börjat växa. Tänk om det kunde komma svampvatten från ovan då skulle de växa massor.

   

Fanns faktiskt en gammal Kantkremla också. Men den hade blivit en mumie. Jag nosade på den men vi behövde inte bry oss så mycket i hettan.

   

I går kväll kom Expressens artikel på nätet. https://www.expressen.se/nyheter/helena-60-rasande-efter-hanfulla-lappen-i-skogen/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&soci Klicka på länken så kommer ni till den.

Som på bilden så ser det ut i papperstidningen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards