wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2018

Av Wilma Border collie - 19 juli 2018 18:24

Blev faktiskt lite variation i eländestillvaron idag. Fortfarande lika avskyvärt hett så allt trevligt är inställt. Här är inte nån som klarar skitvädret.

   

Hämtade Micco och Sigrid plus deras matte. Åkte och hamnade på ett nytt ställe som Sigridmatte kände till.

   

Nä här vill jag inte gå, varning på kossor, men ingen fara vi skulle inte passera grinden.

   

Titta vi har minsann hittat en sjö, så perfekt.

   

Låg nåt skumt under sanden. Jag försökte bita bort det och Micco kissade på det. Inget hjälpte det ligger kvar.

   

Kollade bryggan, som sagt ett viktigt hundjobb. Tydligen får man inte dyka från den. Tur att jag inte ägnar mej åt såna sysselsättningar.

   

Men lugna ner er! Det är alldeles för ovädershett för att leka en massa. Var mest Sigrid som ansåg att stackars Micco skulle dö.

   

Vi badade istället, men vattnet är så varmt nu att vi blir blöta men inte speciellt svalkade. Men det var gott att dricka.

   

Vattentjuven är värre än Kleptoman Leya på att stjäla. Där jag ligger borde det vara vatten.

   

I brist på bättre sysselsättningar så ägnade jag en stund åt att vakta flaskor som matte fyllt med vatten. Våra kantareller skulle vattnas igen på väg hem.

   

Sigrid hon simmade och simmade. När det är så här hett är det bara sånt som gäller.

   

Jag testade att springa lite, skitväder, blev alldeles för hett.

   

Så var det hon som har Grävling i stamtavlan. Sigrid grävde enorma gropar.

   

Micco började han också. Räcker det inte med en grävgalning?

   

Jag fattar inte hur ni orkar. Blev trött bara av att titta på dom.

Badade lite mer och sen skulle vi vidare.

   

Ägnade tid åt att passa Sigridmatte och ICA i Flen medan matte handlade tråk. Människor lever tydligen på kolsyrat vatten numer. Äsch, sjövatten är faktiskt allra godast duger säkert åt människorna också.

   

ÄNTLIGEN!!!!! Vi ska shoppa. Jag behövde fylla på mina förråd av diverse i allra bästa Grisöronaffären.

   

Ossys benförråd var nästan slut så såna skulle också handlas. Jag ansåg att vi skulle köpa jätteben, matte hade andra åsikter. Bredvid benen ligger en massa vita oxöron. Fast enligt Sigridmatte var det öronvax, Hon hade värmeslag och läste konstiga saker.

   

Fick självklart godis när shoppingen var avklarad.

   

Jo, Magnus jag behöver faktiskt lite mer kan jag få det? Fick självklart och även Sigrid och Micco.

   

Utanför Grisöronaffären så studerade Sigrid skyltfönstret noga. Finns en massa fina målade hundar där. Att jag morrade åt en sån inne i affären för ett tag sen behöver vi inte prata så mycket om.

   

Så där! Kantarellerna växer och nu fick de en massa mer vatten. Det fungerar att vattna dom. Bra till mina kommande elever.

   

Vattningen hade lyckats väcka ett par Stinkkremlor också. Ingen matsvamp, men trevligt att se att det finns liv i mer. Troligen har fukten spridit sej från kantarellvattningen.

   

Hemma så visade det sej att matte hade köpt en kyldyna. Matte la den där jag brukar ligga. Nä det var absolut inget för mej. Men Kleptoman Leya snodde den på en gång.

Matte som skulle tvätta tog bort lakanen i sängen och placerade den där dynan där. Jodå Leya hon la sej på dynan och vägrade flytta på sej Tog tre timmar och till slut en kamp mellan matte och Leya innan det fanns nya lakan i sängen. Tror matte får sova på soffan eller golvet i natt för Leya är tillbaka och vägrar lämna stället där den ligger.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards