wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 juli 2018

Ännu vidrigare

Av Wilma Border collie - 16 juli 2018 18:06

Och idag var det alldeles perfekt väder. Det hade kommit massor med svampvatten , svalt och skönt så vi var i skogen hela dagen. Letade svamp, spårade, lekte en massa och hade väldigt skoj.

Nähä det var tydligen nåt jag drömde för redan vid morgonrundan var det avskyvärt.

   

Har hämtat Sigrid och Micco och vi är skjutsade till dagens badplats. Eftersom det är det enda vi kan och orkar ägna oss åt så gäller det att försöka variera ställena. Finns mängder med trevliga sjöar, men många ligger alldeles för långt bort i skogen. Detta vidriga väder hindrar promenader dit.

   

Så framme och Sigrid slängde sej i och simmade. Hon är effektiv för hon dricker samtidigt som hon simmar.

   

Så fick Sigrid och Micco för sej att de skulle leka.

   

Men är ni alldeles galna det är 15 000 grader hett går inte att leka nu.

   

Jag provade att leka med en pinne. Korkat var alldeles för hett. Går inte att göra nåt skoj nu.

 

 Ja jag äter bark. Det är gott och nyttigt, Sluta stirra på mej, mat är en bristvara hemma så jag måste dryga ut kosten.

   

Sigrid höll till i sin mattes knä en stund. Hon var väldigt tacksam för att hon fick hänga på idag. Inga kräkningar eller annat korkat.

   

Jag hittade en skuggig plats där jag somnade en stund. Alltså orken tar slut för ingenting i detta oväder.

   

Sigrid gick och tog sej en del dopp i bland. Men vattnet är så varmt så det svalkar inte speciellt mycket längre.

   

Jag och Micco badade också en del. Micco ville ha dragkamp om en pinne. Provade men han fick vinna orkade inte lägga energi på att vara starkast.

   

Enorma moln är på det på himlen. Man ska visst vara glad för det lilla. Ge hit de stora svarta molnen fulla med svampvatten och åska det vore grejer det.

   

Sjön vi badade i är stor så där är människor ute och åker båt. Var nog skönt i ovädret.

   

Micco han har inga begrepp om hur vidrigt det är. Han lägger sej gärna och slappar mitt i solen. Jag och Sigrid höll till i skuggan.

   

Skulle gå tillbaka till bilen. Där vi badade var det lite vind och skugga. Men vägen till dit var vidrig, passade på att vila i skuggan ett par gånger.

   

Hemma och matte begick misstaget att titta på termometern. Det var fortfarande skugga och denna avskyvärda temperatur. Inte konstigt att det var vidrigt att gå den lilla biten till bilen.

Slappade blev jätteglad när Sigridmatte kom. Tänkte att hon nog hade Sigrid och Micco med sej. Nä inte det, hon lånade bara min bil för att åka till nån som heter Tandläkare. Människor ar märkliga nöjen.

Kort och het eftermiddagsrunda. Ska vara lika hemskt i morgon också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards