wilmablogghund

Alla inlägg den 12 juli 2018

Av Wilma Border collie - 12 juli 2018 18:03

Jag mådde som ni vet inte riktigt bra i går. Fortsatte i går kväll, jag kräktes och var inte alls som jag brukar. Ville inte ens ha godis.

I morse var jag inte heller speciellt intresserad av nåt. Jag var ute och gjorde vad jag skulle utan problem. Såg hur matte hårdbevakade klockan. Sen ringde hon nån veterinär, men de hade inte tid och ingen röntgen. Hörde hur det pratades om att jag kanske hade inflammation i livmodern.

Matte ringde en annan veterinär, ungefär då bestämde jag mej för att åka till vetten hade jag inte alls lust med, finns viktigare saker att göra. Alltså gick jag till matskålen och åt mycket mat medan jag tittade på matte. Matte och vetten kom överens om att avvakta och matte tips om vad hon skulle hålla koll på.

   

Har hämtat Sigrid och Micco eftersom ovädret är vidrig fick vi åka bil den lilla biten. Bättre att använda krafterna till viktiga saker som leta efter Ossy.

   

Perfekt vi hittade minsann Ossy vid hans dagis. Nu kommer det att bli väldigt bra.

   

Dessutom är det godisutdelning där, ännu bättre.

   

Skulle gå till Ossys hemma, för att sen fortsätta till sjön.

   

Hm, Ossyhusse har byggt nåt nytt. Märklig sak.

   

Vi inspekterade, det är en Ossygrotta. Alltså han kan gå in och lägga sej här när det är så där vidrigt ovädershett. Han har verkligen en smart husse som bygger sånt här.

   

Och där är Ossys Fårsakllar. Sigrid som var koppelfånge blev alldeles galen. Det är minsann hennes får som hon ska valla. Ska hon inte alls, hon är ingen vallhund.

   

Lika bra att dra till sjön. Jag var så pigg att ingen kan tro att jag har mått dåligt.

   

Här anser Sigrid att hon ska simma, det är sånt där riktigt lukta gott vatten. Men eftersom hon var koppelfånge kunde hon glömma det.

   

Fast hon fick simma i sjön. Alltså matte gick ut med henne så fick hon vara fånge. För de där Fårskallarna var alldeles för lockande.

   

Jag och Ossy gick över till ön. Skönt att röra sej i vattnet.

   

Du behöver inte hålla på och bevaka mej. Jag mår alldeles utmärkt nu, visst äckligt hett men det är inget fel på mej.

   

Vi behöver alltid energi, altså tiggde vi ost. Micco som syns i bakgrunden fick självklart också, vi delar alltid lika på allt.

   

Men kan du kasta den där pinnen innan isen lägger sej? Att människor ska vara så långsamma.

   

Jag lyckades få tag på den då. Men sen var det några gånger när jag blev bestulen både av Ossy och Micco.

   

Sigrid hon var fortfarande fullt övertygad om att hon skulle ge sej i väg och valla får. Kunde hon glömma.

   

Badade mer, enda sysselsättningen som var tänkbar idag.

   

Jag och Ossy provade att leka lite. Nä det får vi göra när det är svalare. Var för hett för såna roliga övningar.

   

På väg tillbaka till Ossys dagis. Detta är Ostbjörken och det vet minsann Ossy.

   

Tänk det växte ut ost där. Självklart städades allt bort mycket noga.

   

Slut på det roliga, Ossy har fått sitt ben och dags att gå till bilen igen. Lämnade Sigrid och Micco. Hemma så åt och drack jag och mådde hur bra som helst. Slappade en hel del eftersom det var vidrigt hett.

   

Blev en bra eftermiddagsrunda. Träffade Sigrid och Micco, hade sällskap med dom och passade Apoteket medan deras matte gjorde nåt.

   

Sen träffade vi taxen Dreamy också. Var länge sen sist.

   

Passade Tempo också. Passade bara med mycket stillsamma aktiviteter i ovädret.

Hörde att i morgon får vi åka och bada ett tag på förmiddan. Vill ha väder så det går att vara i alla skogar och så vi orkar leka och göra en massa annat skoj.

TACK till alla er som frågat matte hur jag mår,känns bra att så många bryr sej om mej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards