wilmablogghund

Alla inlägg den 7 juli 2018

Av Wilma Border collie - 7 juli 2018 18:04

Efter den där tämligen trista dagen med ovädershetta så blev det en mycket bra kväll.

Hörde att matte pratade i telefonen och jag lyssnade noga. Avlyssna människors telefonsamtal kan vara väldigt bra i bland.

Sen hamnade jag i bilen och hämtade upp Sigrid och Micco med vidhängande matte.

   

UNDERBART!!!!! Äntligen Ossy!!!!! Men titta på bilden det är en hund för mycket. Miccos gamla sambo Simon var på besök hos Micco och Sigrid. Han behövde sova kvar där så han hängde också på.

   

Vi lekte och hade som alltid superskoj tillsammns. Simon som aldrig träffat Ossy blev kompis med honom på en gång.

   

Sigrid hon fick vara koppelfånge. Människorna ville inte ha nån upprepning av förmiddagens dumheter när hon rymde och vallade Ossys får. En synnerligen förbjuden sysselsättning och Sigrid är ingen vallhund även om hon tror det.

   

Jag och Ossy lekte ännu mer för nu var det riktigt behagligt ute.

   

Gick till sjön där Ossyhusse och Anne befann sej. Men medan vi andra hade en massa skoj fick Sigrid fortsätta att vara fånge hos sin matte.

   

Så gick det med det förtroendet. Skulle prova om Sigrid insett att hon inte ska valla får. Nädå, hon drog för att leta upp dom så det blev jakt på henne. Sigridmatte till fots och Ossyhusse körde med den där mulen så det blev stora dammoln.

   

Simon bestämde sej för att Ossyhusse var hans nya bästa kompis och körde pusskalas med honom.

   

Sen lekte vi en massa i sjön också. Ja alltså vi som kunde vara på fria tassar.

   

Men vad hände? Ossyhusse trillade i sjön, undrar om vi behöver hjälpa honom?

   

Ossy simmade ut och kollade men det var ett högst frivilligt bad så ingen räddningsinsats behövdes.

   

Ossy är smart han. Kom på att det gick alldeles utmärkt att stoppa ner huvudet i mattes godisficka och sen käka upp allt som fanns där.

   

Simon han smörade en massa för Anne också. Han gillade verkligen att vara med hos både oss hundar och människorna.

   

Dags att gå hem, min bil skulle sova kvar hemma hos Ossy. Men Ossy han tänkte minsann följa med oss. Hade inte gjort nåt han kunde ha sovit hemma hos mej. Fast hans husse upptäckte planerna och satte stopp för som. Vi gick hemåt tillsammans med våra mattar och Anne.

   

Så blev det idag och LÖRDAG!!!! Sigrid, Micco och Simon hade inte tid idag. Nåt med besök och Simon skulle hem. På väg till Ossy hittade jag Champinjoner. Matte påstår bestämt att de inte fanns där när vi gick hem igår. Måste de ha gjort för en del var för gamla och så fort går det inte.

   

Jadå Ossy var är alla våra kompisar? Tänk om det bara blir du och jag idag? Fast vi brukar ha en massa skoj även ensamma.

   

Jag träffade Ossys katt Nisse. Trevlig kisse.

   

Vi blev inte ensamma för Golden Mikko kom.

   

Helt plötsligt var det alldeles fullt med kompisar igen. Det föll lite med betoning på väldigt lite svampvatten i morse, Kanske att det gjorde att alla var lite sena.

   

Lika bra att dra till sjön, bada kan man aldrig göra för mycket.

   

Som vanligt kom det nya hundar, här är en som demensmatte självklart glömde namnet på. I alla fall en smart hund som genast badade i det väldoftande dydiket.

   

Självklart var det en massa lek och mingel i sjön. Perfekt detta att vi kan välja om vi vill leka i sjön eller på land. Båda ställena är lika skoj.

   

Ossyhusse ska kasta en pinne och det är flera som väntar.

   

Nya hundsporten kappsimning efter pinne. Vet faktiskt inte vem som vann, men det upprepades flera gånger.

   

Jag och Sansa umgicks en massa med Beagle Mimmi. Har alltid skoj med henne.

   

Golden Mikko han hade skoj med den nya hunden. De blev riktiga kompisar.

   

Som sagt vi har lika roligt på land som i vattnet. Massor med lek och trevligt umgänge. Vidhåller att det borde vara lördag flera gånger i veckan.

   

Som vanligt gick tiden för fort. Ossy har fått sitt ben och det är dags att åka hem. Rena undret att matte kom ihåg att min bil sovit över hos Ossy.

I morgon blir jag visst ensam men det är en del att ordna med för mej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards