wilmablogghund

Alla inlägg den 6 juli 2018

Av Wilma Border collie - 6 juli 2018 18:17

Ovädret det bara fortsätter och det går inte att göra nåt vettigt.

I dag var det bara bad som gällde eftersom det var ovädershett redan vid min morgonrunda.

   

För att spara energi och slippa gå hem i vidrig hetta fick vi åka bil den där löjligt lilla biten till Ossys hemma. Självklart tänkte vi leta efter honom, men han var inte hemma.

   

Lika bra att gå till sjön och bada då. Allt skoj i skogen är bara att glömma just nu.

   

Sigrid hon har fått smak på det här att simma ut till ön. Först hon gjorde så slängde hon sej i sjön och simmade dit.

   

Jag hängde på men eftersom Vattentjuven försöker stjäla sjön så går jag enkelt dit.

   

Jag ser er!!!! Det är ingen idé att Pitbull Sigrid försöker mörda Micco under bryggan, jag har stenkoll.

   

Övervakade på land också, fast jag deltog en del i leken. Men bara korta stunder för det blev alldeles för hett för att ha skoj längre stunder.

   

Människorna skulle fika och käkade melon, Sigrid bestämde sej för att sån ville hon ha. Fast sen kom hon ihåg att hon inte äter det.

   

Det kom fram badleksaker. Jag och Micco hade en massa skoj med dom.

   

Kan meddela att de är precis lika roliga på land. Egentligen ännu roligare för där kan jag kasta runt med dom också.

   

Nä Micco nu är det JAG som har hämtat denna. Du kan ta den andra.

   

Han är kleptoman! Den där eländiga Kleptoman Leya måste ha gett honom men massa tips när han var här. Kattusling, ska ha ett allvarligt snack med henne.

   

Sigrid hon var upptagen med att gräva sina superviktiga gropar. Denna var extra bra för där hittade hon rötter att bita av och sortera.

   

Hett och ännu hetare. Vem sjutton orkar bry sej om gropar? Jag och Micco höll till i vattnet. Han blir modigare och modigare. Nu vågar han gå ut så vattnet räcker honom till magen.

   

Berättade för Sigridmatte om hur ensam jag är, att ingen bryr sej om mej. Självklart så trodde hon på mej. Matte pratade med nån i telefon. Om ett par veckor ska vi tydligen träffa en journalist från Radio Sörmland och berätta en massa om Sörmlandsleden. Matte är van med sånt där med radio sen Sigge Svamphund, för mej blir det premiär.

   

Pust! Det är vidrigt hett. Nästan så det är för hett för att bada. Vi var alldeles utslagna alla tre en stund.

   

Matte ska jag skicka på kurs i att kasta saker. Nu fick jag hämta badleksaken på ön eftersom hon lyckades missa hela sjön när hon skulle kasta den åt mej. Egentligen borde hon ha fått gå ut och hämta den själv. Men hon stod på land och pratade om Vithajar i vattnet.

   

Vi provade att leka lite, men nä det var för hett.

   

Slappt, slött och likgiltigt. Smällhett och dags att släpa oss tillbaka till bilen igen. På väg till bilen blev Sigrid billig, MYCKET billig. Hon gjorde saker hon inte ens ska kunna och dessutom strängt förbjudna. Vad hon gjorde kanske jag berättar om i morgon, men från och med nu kommer hon att vara koppelfånge vid Ossys hemma.

Sov ett par timmar. Gick ut på eftermiddagsrunda, var ännu vidrigare oväder.

Hade sån tur att jag träffade Sigrid och Micco igen. Fast Sigrid verkade fortfarande ganska utslagen efter dumheterna några timmar tidigare.

Men i morgon är det veckans bästa dag igen!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards