wilmablogghund

Alla inlägg den 5 juli 2018

Av Wilma Border collie - 5 juli 2018 18:21

Ovädret är tillbaka med full kraft igen. Alltså var det inte tal om att åka nånstans. För varmt och tusen andra ursäkter från matte.

   

På väg till nånstans att bada så träffade vi Chihuahua DeeDee. Sigrid skötte sej och hälsade bara artigt på henne. De har ju mötts förr.

   

Micco har aldrig träffat henne, men han gillar ju nya kompisar så det var inga som helst problem.

   

Jaha nu ska vi gå nånstans och bada, den enda sysselsättning som är tänkbar i ovädret.

   

Inspektera bryggor är viktigt. Denna har vi inte kollat på länge. Var helt okej och matte påstod att vi inte hade på den att göra.

   

Lika bra att hålla sej i skuggan för i solen var det vidrigt redan.

   

Jag badade vid båtarna. Länge sen jag jag gjorde det här. Var skönt och svalkande.

   

Titta på Micco! Nu hoppar han alldeles själv upp på båten för att få ost. Massor med beröm och ost fick han.

   

Sen blev Sigrid helt enligt rutiner fånge. Vi närmade oss Ossys dagis och där anser hon att det är läge att rymma. Kollade efter Ossy men han var inte där.

   

Så äntligen sjön. Mycket skönt att bada och dricka. Vattnet var ungefär enda stället dä det gick att vistas.

   

Sigrid simmade ut till ön alldeles frivilligt.

   

Jodå jag hängde på jag också fast jag gick ut och Vattentjuven har stulit ännu mer vatten.

   

Fick energi av baden så tillbaka på land hittade jag en gammal strumpa att leka med. Mycket skoj hade jag med den.

   

Vi lekte tillsammans en stund men det blir bara korta stunder för sen sätter äckelhettan stopp ör allt skoj.

   

Brädstump det är gott det. Tänkte att nångång borde skitmatte fatta piken om att jag behöver få mat ibland.

   

Jag och Sigrid hade våra kylhalsband, men Miccos hade torkat. Löstes enkelt genom att det fick ligga i sjön en stund.

   

Hade skoj en stund igen, men som sagt bara en kort stund.

   

Badade ihop med den där brädstumpen som jag hittat. Försökte förklara för Micco att den faktiskt är min.

   

Bara att inse han är kleptoman. Vet inte hur det gick till men han stal den från mej.

   

Dags att gå hemåt igen. Gällde att försöka hitta de skuggiga vägarna.

   

Matte plockade sånt här Älggräs, det ska hon tydligen ha till nånting. Dessutom hade den förvirrade människan glömt bort det ett tag så nu var det svårt att hitta sånt som fortfarande blommade.

   

Under sker. Titta vi hittade svamp! Här är Sigrid duktig och markerar ett par små ostronmusslingar. Tyvärr är de på gång att dö torkdöden.

   

Micco provade och var så där superduktig. Han kommer att bli en utmärkt svamphund. Bara svampvattnet kunde börja falla ordentligt.

   

På vägen hem så träffade vi Freya och Teddy. Dom har inte Micco träffat, men han blev kompis med Teddy.

   

Freya var mest intresserad av mattes godisficka.. Självklart fick hon.

Lämnade hem Sigrid och Micco och gick hem och sov.

   

Eftermiddagsrunda och jag har tagit mej in hos Susanne och ser till att få godis. Precis vad jag behövde. Nu kommer det att dröja innan jag kommer in där för Susanne ska ha nåt som kallas semester en stund.

   

Men titta! Hemma på min gata och där kom minsann Sigrid och Micco. Vi hade inte träffats på massor med evigheter enligt oss. Enligt människorna utan tidsuppfattning var det bara några timmar.

   

Men skulle vi möjligen kunna få nåt godis innan vi måste skiljas åt? Jodå vi fick och hörde att i morgon blir det att fördriva tiden med bad igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards