wilmablogghund

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Wilma Border collie - 4 juli 2018 18:18

I dag blev det precis som det ska vara. Jag hamnade i min bil och sen hämtade vi Sigrid och Micco.

Så här ska det faktiskt vara varje dag.

   

Nu är vi ute ut bilen. Ska se ut så här med min samlade flock.

   

Jag firade vår återförening efter ett dygns skilsmässa med att rulla på en fläck som doftade utsökt.

   

Men Micco, skulle jag möjligen kunna få kissa ifred?

   

Så nu är vi på fria tassar och vet precis vad vi ska göra. Ovädret med äckelhettan är tyvärr tillbaka igen.

   

Sigrid kastade sej i sjön och försökte påstå att hon inte har badat på flera månader. Såg minsann att hon badade i måndags så den lögnen gick ingen på.

   

Matte kastade en pinne åt mej. Men Micco han börjar visa drag av kleptoman (undara om han pratade för mycket med Kleptoman Leya när han var här). Alltså stal han min pinne och drog.

   

Jag sprang efter honom och försökte via dragkamp återta det som är mitt.

   

Äsch då! Micco vann över mej. Fast jag tycker att det låter bättre att säja att jag var artig och lät honom vinna.

   

Kom på att vi skulle leka en stund. Går bra nära vatten där det är lätt att svalka sej.

   

Hörrni ska vi ta en omgång till? Lika bra att passa på innan det blir olidligt hett.

   

Jodå vi hade mer skoj en stund. Jaga varandra och springa superfort det är skoj det.

   

Sen var det bara att ut i sjön för att dricka och svalka av tassar och mage. Bra att vara så nära sjön.

   

Jag hittade en pinne igen, nu tänkte jag att den skulle vara min. Eftersom den flöt i vattnet så hade den trevlig blöt bark som jag tänkte käka upp.

   

Gick inte som planerat för Micco smög på mej och lyckades sno pinnen. Är övertygad om att Leya gav honom nån snabbkurs i hur man enklast stjäl.

   

Så kom det en hund. Nya kompisar är alltid trevligt. Micco var framme och hälsade direkt. Sigrid hade först åsikter men hon gav upp ganska omgående.

   

Trevlig kille en blandning av Labrador och Lagotto. Matte tror att han heter Batchi, men det kan vara både fel namn eller felstavat. Den virrmänniskan kan ju sällan hålla reda på våra vänners namn. Han och Micco fann varandra direkt och badade ihop.

   

Micco bestämde sej för att han var en bra lekkompis och bjöd in till lek.

   

Jo nog kom de igång allt. De lekte så dammet yrde. Är så skoj att se Micco han som knappt träffat andra hundar innan han kom till Sigrid. Nu leker han gärna med allt och alla.

   

Jag delade ost med honom. Man ska dela med sej till sina nya vänner, ja gamla också naturligtvis. Jag vet att jag är oemotståndlig så han blev bra kär i mej.

   

Visst är de fina tillsammans Micco med sin senaste bästa vän.

   

Sigrid kunde tänka sej att umgås en del med honom utan att få för sej att han skulle dö eller annat onödigt.

   

Nu är det riktigt ovädershett och människorna pratar en massa tråk. Alltså slappade vi, man tröttnar på att bada till slut.

   

Men Sigrid ska alltid utmärka sej på ett eller annat sätt. Fläka ut sej på rygg mitt i solen var helt plötsligt jättebra. Att hon avskyr värme och inte mår bra av den det hade hon alldeles glömt.

   

Gick en sväng tillsammans. Vår nya kompis viskade en massa trevliga saker i mitt öra. Som sagt inte enkelt att vara så oemotståndlig som jag är.

   

Jaha vägen mot bilen. Nu var det slut på det roliga. Men jag hörde minsann att människorna pratade om att vi ska få träffas igen. Han är på besök där i bland och då ska vi få träffas eftersom vi blev så bra kompisar.

Åkte hem med Sigrid och Micco.

Matte gick in med dom, jag satt i min bil och fast i min bilsele. Bara det att jag kom minsann på hur jag tar mej ur den och ett fönster var helt nere. Alltså hoppade jag ur bilen och sprang till dörren. Fick inte skäll, blev bara utskrattad. Vadå, skratta åt att jag löste ett problem, såna är till för att lösas.

Resten av dagen har det varit ovädershett så det har varit slappa som gäller.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards