wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 juli 2018

Gjort nåt jag aldrig gjort

Av Wilma Border collie - 3 juli 2018 18:18

Dagen började mindre bra. Insåg att jag skulle vara ensam utan kompisar. Atli skulle åka hem och jag skulle nåt senare så det skulle bara bli stress. Korkat har väl alltid tid för mina kompisar.

   

Började med en sväng i en hemmaskog. Matte hade nåt att göra påstod hon.

   

Så börjar det om igen. Hon släpade på en massa stora flaskor med vatten. Nu ska kantarellerna vattnas. Allt för att hålla liv i dom när svampvattnet vägrar falla och kurserna närmar sej. De på bilden är dagens största, men det vattnades allt från millimetersmå upp till denna storlek,

   

Titta här då! Undrar hur sjutton Björksoppen har orkat upp i ökentorkan. Jag markerade den snyggt

   

Självklart massor med beröm och så osttuben. Tänk om svampvattnet kunde börja falla och väcka all svamp, vad mycket ost det skulle bli.

   

Fanns små Ostronmusslingar på en gammalt fallet träd också. Men det är nog tveksamt om de hinner bli vuxna innan de torkat bort

Sen skulle jag åka vidare, enligt matte skulle jag på äventyr.

   

Äventyr?????? Detta är Engelska skogen, tyckte hon pratade om att jag skulle göra nåt jag aldrig gjort.

   

Torkan är eländig. Nu dör blåbärsriset på många ställen.

   

Kollade bäcken. Den hade självklart Vattentjuven hittat och försökt tömma.

   

Har kommit till huset långt bort i skogen utan att nåt äventyr inträffat. Hej Reidun, trevligt att ses igen.

   

Hej Chris! Lika trevligt att träffa dej.

   

Sen skulle vi gå genom skogen till Bäversjön. Bra, det kanske var bad eller annat skoj på gång.

Men Reidun började greja med nåt på den där flotten. Den var på på förra sommaren. Men då låg den snällt kvar vid land.

   

Jag hoppade dit, antog att människorna skulle sitta där och prata tråk.

 

Matte försökte ta bilder på Näckrosor utan att trilla i sjön.

   

Men nu händer det grejer. Chris började greja med en motor och ankare drogs upp. Mycket underligt.

   

Jaha, jag är ute på Bäversjön och åker flotte. Har jag aldrig gjort (inte matte heller). Kändes lite konstigt.

   

Men jag la mej och slappade, var rogivande att åka med den och alldels tys. Mootron drivs av ett batteri som laddas med hjälp av solcellspanel.

   

Reidun satt och tittade ut över sjön och människorna pratade massor med tråk.

   

Kapten Chris styrde runt med säker hand. Jag satt upp ibland och kollade.

   

Här går det in en liten å. Förr innan det växte igen så gick det visst att fortsätta längre bort i sjön. Nu går det inte längre. Var stopp här ett bar tag medan människorna åt lunch. Enligt matte nån väldigt god paj.

   

Utsikten över Bäversjön var vacker. Enligt matte skoj att se skogen från sjön. Det har alltid varit så att vi passerat sjön genom att gå i skogen.

   

Dags att lätta ankar igen och Chris styrde med säker hand.

   

Jag umgicks med honom en stund och tackade för att han körde så säkert att jag kunde ligga i lugn och ro.

   

Det finns en anledning till att Sigge Svamphund en gång i tiden döpte denna sjö till Bäversjön (egentligen heter den åt annat) för här trivs Bäver. Hyddan som syns den brukar jag gå förbi ibland. Tydligen är det väldigt lätt att se Bäver här på kvällarna.

   

Nya äventyr är jobbigt! Vi har varit länge på sjön och jag somnade till slut. Tar på mina hundliga krafter med sånt här, fast det var spännande.

   

Tillbaka vid land och med hjälp av en pinne så ska rep upp från vattnet för att binda fast flotten.

   

Gick tillbaka till torpet för att fika. Jag somnade igen, var så mycket nytt att ta in. Men åka flotte var faktiskt roligt. Det var ett tack för att jag vaktar huset när de är hemma i det där England. Men ännu är de kvar ett tag så jag lär träffa dom igen.

   

På väg mot bilen efter en lång dag. Där kom Chris på cykel han skulle cykla till Flen av alla ställen.

Åkte hem och fortsatte att sova.

I morgon händer säkert nåt annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards