wilmablogghund

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Wilma Border collie - 2 juli 2018 18:18

Började dagen med att skrämma matte ordentligt. Jag hade varit på min morgonrunda, matte höll på med nåt och så råkade hon titta på mej. Jag hade en stor blodfläck högt upp på ena frambenet.

Matte började titta i min päls, klämma på benet och vara övertygad om att nu skulle vi akut till veterinären.

   

Bilden är tagen efter mattes rotande och torkande så det är inte så mycket blod kvar. Bra hund reder sej själv. Jag hade tagit bort en fullkomligt onödig fästing och den var visst full med mitt blod. Matte hittade resterna av det som var ett sånt där odjur.

   

Jaså! Jag trodde att jag skulle en massa trevligt jag. Hade blivit lovad att träffa Ossy, Sigrid, Micco och Atli. Men här sitter jag ensam och inlåst i min bil.

   

Mattes sysselsättning hon skvätte blod och delade köttbullar med svampkniven. Den där dementa saken hade glömt att köpa såna så det gjordes på väg till skogen och svampkniven var lämpligt med.

   

Jag har blivit utsläppt från fångenskapen. Självklart hade jag räknat ut vad matte gjorde. Alltså stack jag. Spår är skoj så jag tänkte gå direkt. Fick inte utan var tvungen att komma.

   

Blev fånge och skulle leta efter Ossy. Ryktet sa att han nog skulle vara vid sitt dagis. Var han inte.

   

Men titta långt där borta. Där är alla mina kompisar!

   

Jag samlade ihop min flock Ossy, Sigrid, Micco och Atli för nu skulle vi nåt annat en stund.

   

Eftersom vi inte alls fick gå till de där skoj spåren just då så bestämde vi att bada kunde vara en bra idé.

   

Blev en hel del bad. Skönt eftersom ovädershettan gör försök att komma tillbaka igen.

   

Sigrid hon har sin gräva enorma gropar period. Undrar fortfarande vad hon ska ha alla till.

   

Atli är minsann inte sämre han. Fast han försvarar inte groparna som Sigrid. Men en märklig sak pysslar han med. Käkar upp sanden. Kan inte vara gott.

   

Inez dök upp en kort stund. Micco upplyste om att Atli är hans kompis men tydligen var det okej att de badade ihop.

   

Jag som aldrig får mat tuggade på en gammal bräda för att stilla den värsta hungern.

   

Atli var minsta sagt skitig, men behövde tydligen bättra på alla sandinpackningar genom att rulla en massa.

   

Micco han älskar Ossy och de hade en massa skoj tillsammans. Gillar när mina kompisar är så bra vänner.

   

Atli ansåg att han minsann skulle ha all sand och annat obestämbart kvar i pälsen. Men hans matte hade andra åsikter så det blev tvångsbad.

   

Äntligen ska vi gå till skogen och de där spåren. Bara för att ingen skulle rymma var det koppeltvång. Ossy fick dela koppel med mej, funkade bra det också.

   

På fria tassar och jag och Ossy drog direkt, Detta är superskoj och Ossy älskar det också. Sigrid som brukar vara superduktig virrade runt och visste inte om hon skulle spåra med oss eller Atli och Micco.

   

Jag och Ossy är klara med vårt och har hittat alla köttbullebitar. Lika bra att kolla hur det gr för de andra. Jodå det hade gått utmärkt. Matte lyckades inte få några bra bilder på nån av oss när vi jobbade. Strunt samma huvudsaken var att vi hade skoj.

   

I bland blir det extra bra. Helt plötsligt å blommade det ett ostträd också. Vi delade på det allihopa i bästa samförstånd.

   

Atli är pedant för han höll på länge och i bland såg det ut som om han försökte suga ut mer ost från trädet.

   

Som vanligt då. Allt skoj har ett slut. Ossy har fått sitt ben och vi ska till våra hemma. Men var faktiskt skönt att komma hem, man blir så skönt trött av att få använda nosen och skallen.

I morgon har jag visst en fullbokad dag framför mej. Låter mycket bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards