wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 juni 2018

Bra trots oväder

Av Wilma Border collie - 27 juni 2018 18:19

Så blev ovädret ännu vidrigare. Var äckelhett redan när jag gjorde morgonrundan vid halv åtta.

Alltså inte ens att tänka på att åka till nån skog eller annat trevligt ställe idag.

   

Har hämtat Sigrid och Micco. Matte har en badplan åt oss. Jag och Micco fick vara på fria tassar men Sigrid var fånge eftersom hon ofta rymmer i de här trakterna.

   

Jag bestämde mej för att leta efter Ossy. Har inte träffat honom på många dagar så det var dags.

   

Äsch då, ingen Ossy fanns att hitta. Ja, ja det kommer fler dagar.

   

Vi skulle låna hans badplats. Här fanns det minsann intressanta dofter. Vi diskuterade dom ordentligt.

   

Och där kom Sigrid tillbaka från sitt lerbad. Hon bara måste kasta sej ut i lervattnet och simma. Antar att det är nån form av pälsvård hon ägnar sej åt.

   

Pust, suck och stön. Det är inte långt att gå till Ossys badplats men ovädret är jäkligt. Var tvungen att vila i skuggan en stund.

   

Men det är i alla fall skönt att bada och få lite svalka. Vi ägnade mycket tid åt det.

   

La mej på bryggan och studerade båten ordentligt.

   

Matte började locka och tyckte att jag skulle prova att hoppa i den. Först var jag tveksam men matte höll i så den kunde inte röra på sej.

   

Jag gjorde det!! Inget farligt hände, båten låg stilla och inte skulle den nånstans heller.

   

Så där, det lönar sej att båtträna. Fick minsann en massa god ost för besväret.

   

Firade genom att bada en massa mera.

   

Sen ska pälsen torkas ordentligt också.

   

Hetare och hetare blev det. Sigrid la sej på ett bord i skuggan och slappade, jag låg under bordet och Micco som inte bryr sej så mycket om oväder var i solen.

   

Men så var det Sigrid och hennes gropar. Nu var hon tvungen att tillverka en alldeles i sjökanten. Mycket viktig var den och som vanligt fick vi inte komma nära.

   

Jaha gropen är klar och enligt Micco doftade den ljuvligt för han rullade massor där.

   

Titta här då! Sigrid simmar till den lilla ön. Ännu märkligare matte har lyckats ta sej ut till den utan att bli sliten i stycken av Vithajar.

   

Provade jag också, vattnet är så lågt att jag kunde gå till den.

   

Lönade sej för vi fick ostbelöning för väl utförd simning och vattenpromenad.

   

Micco var kvar på land, men han vågade gå en bra bit ut i vattnet. Får han träna några gånger till så kommer han säkert att våga simma dit.

   

På väg tillbaka, jag går och bredvid mej simmar Sigrid.

   

Firade vårt öbesök med en del lek tillsammans med Micco. Men det blev kortvarigt, vi orkade inte i ovädret.

   

Hörru, det var så roligt att gå till ön att jag gjorde om det. Kan du komma och ge mej ost nu? Nähä jag fick gå tillbaka till land för att få den.

   

Flämt!! Hur sjutton ska jag orka gå hem i ovädret? Både jag och Sigrid vilade flera gånger, matte svor över att vi inte tagit bilen den lilla biten. Hade varit skönt att slippa gå.

   

Men titta här då! Hemma hos Sigrid så hittade vi Atli! Nu är han och hans matte tillbaka några dagar. Förhoppningsvis blir det bättre väder så vi kan göra nåt skoj tillsammans.

   

Pust! Jag ska gå hem och det är minst 1000 grader hett ute. Släpade mej hem, har bara slappat.

Släpade mej runt på en vidrigt het eftermiddagsrunda. Tur att jag har kylhalsbandet, det hjälper i alla fall lite.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

27 juni 2018 19:50

Oj, vilka fina underbara hundar Ni är. Puss på nosarna. Och kram till din fina matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards