wilmablogghund

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Wilma Border collie - 12 juni 2018 18:08

Hade faktiskt trillat ner lite svampvatten i natt och var inte lika ovädershett. Alltså bestämde matte att idag skulle vi göra en del nödvändigt jobb.

   

På väg mot vad vi nu ska göra. Tänk en vattenpöl! Har nästan glömt hur såna ser ut, trodde att de var utrotade.

   

Aha vi skulle jobba på Sörmlandsleden. Det har inte gått att göra i ovädret, men idag skulle det nog fungera.

   

Micco försökte rulla på nåt. Men det var denna stackars Näbbmus som vandrat över regnbågsbron och enligt matte är det förbjudet att rulla på döda djur.

   

Gräset på ängen är högt, mycket högt hur det nu kunnat bli det i ovädret och torkan. Jag förvann helt i det. Det måste slås men det får bli Chefens jobb sen när det inte är så torrt.

   

Ännu ett bevis på att det faktiskt fallit svampvatten. Mattes jeans blev fuktiga.

   

Inne i skogen fanns det massor med intressant att undersöka. Var ett tag sen vi var här så det hade hänt en del. Ja alltså sånt som vi som använder nosen märker.

   

Jädra Vattentjuv! Här ska det vara underbart lerigt gott vatten. Nu är nästan allt stulet.

   

Sigrid är på mycket bättre humör nu när det inte är lika vidrigt hett. Men försöka döda Micco det ingår i hennes rutiner.

   

Jag försåg mej med en pinne som försvar ifall hon skulle ge sej på mej också.

   

Om vi står här borde vi väl få ost eller? Jodå det blev ost. Stenen är inte så stor men Sigrid får plats under magen på mej.

   

En Vinbergssnäcka hade vaknat av svampvattennedfallet. Har inte sett såna på evigheter.

   

Det är bra skönt att kunna springa en del utan att bli alldeles flåsig av hetta.

   

Hamnade i fångenskap några minuter för det kom ett par människor. Dessutom så ägnade sej matte åt att röja fram Sörmlandsleden i en djungel. Sly växer snabbt och massor. Tråkigt hade vi medan vi väntade.

   

Så nu kommer alla vandrande hundar fram igen. Förövrigt så slapp vi fångenskapen snabbt och kunde ägna oss åt annat viktigt medan matte klippte så sekatören glödde.

   

Jag och mina två assistenter. Alltså det är så ansvarsfullt att vara fyrbent etappledare att jag faktiskt behöver ha assistenter.

   

Vi tog en paus och ägnade oss åt godissök. Finns inte minsta smula kvar.

   

Eller en bit hamnade i min päls och det märkte jag aldrig.

   

Detta ser ut som en fin bild på mej och Micco. Men sekunden innan hade han minsann hittat godiset som jag hade i pälsen. Hoppas han inte tror att det ska bli en vana att jag har godis där.

   

Gick samma väg tillbaka och matte hittade mer att klippa. Ge henne inte en sekatör eller grensax för då klipper hon allt hon ser. Jag drack lite och svalkade tassarna. Vattentjuven hade missat lite vatten.

   

Så var det dags för polisjobb igen. Sigrid bestämde sej för att mörda Micco men jag gick självklart emellan. Ingen mördar mina kompisar.

   

Hett blev det också. Ovädret kom tillbaka igen och Sigrid var alldeles flåsig efter mordförsöken på Micco.

   

Bestämde att vi skulle ta vägen förbi hundbadet och svalka oss lite. Nu är grillen där avspärrad. Det är eldningsförbud så det borde vara självklart att inte använda den.

   

Sigrid och Micco badade lite, men det går inget bra när man är koppelfånge. Var tvungna eftersom det var människovalpar överallt.

   

Detta är samma vattenpöl som var stor för 2,5 timmar sen. Nu var den nästan borta.

   

Trevligt vi träffade Sniff igen. Nu var till och med Sigrid vänligt inställd. Förra gången tänkte hon mörda honom.

Om det inte är alltför mycket oväder så ska vi jobba på en annan del av min etapp i morgon. Gäller att passa på när vädret tillåter att vi är i skogen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards