wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juni 2018

Av Wilma Border collie - 11 juni 2018 18:23

Börjar med lite mer om i går kväll. Dagen är bara att glömma var vidrigt hett så vi badade bara.

Vi skulle till Ossy, trodde att det var en massa bad och lek på gång igen.

Nä det blev konstigt. Finns en massa märkliga fyrhjuliga saker hos Ossy och nu skulle vi åka med nåt som heter Mule. Har jag aldrig gjort.

   

Ossy som är van att åka i massor med olika maskiner han hade minsann stenkoll.

   

Sigrid och Micco var väldigt intresserade. Vi åkte en del på vägar som vi brukar gå. Självklart så kollade jag också på allt. Märkligt var det att åka i den där Mulen. Men bra att prova nya saker.

   

Så där nu ska vi gå en sväng. Ugglan som jag berättade om i går har fått sin hjälp.

   

Ån var självklart tvungen att provas ordentligt. Tyvärr så härjar Vattentjuven rejält där, men Ossy verkade nöjd med hur jag sköter den.

   

Berättade en massa för Ossy hur hårt jag sliter som fyrbent etappledare för att alla vandrande hundar ska vara nöjda. Han uppskattade allt mitt slit.

   

Detta är den där Mulen som jag var ute och åkte med. Kan tala om att det fläktade skönt i ovädershettan.

   

Ossy och Sigrid kollade ån på ett annat ställe. Ännu mer vatten var stulet sen jag var här och jobbade i förra veckan.

   

Ossyhusse höll på och gjorde nåt med mej. Jag vet inte riktigt vad, men det var väldigt skönt.

   

Faktiskt så orkade jag och Ossy med en del skoj bus också. Inte så mycket som vid normalt väder men en del blev det.

Sen var det dags att åka hem igen.

Jag var väldigt trött, det tar på krafterna att vara ute och åka sån där Mule för allra första gången.

Sov mycket gott i natt.

   

Så blev det idag. Vaknade av att matte trodde att hon sov och drömde. Ute hade det nämligen fallit svampvatten. Löjligt lite, bara 3 mm men det första på 6 veckor.

Sen skulle Sigrid och Micco hämtas för vi skulle göra nånting.

   

Har hamnat i Eskilstuna. Jag berättade för Micco att detta är vägen till vår privata köttbullerestaurang. Den har aldrig Micco besökt.

   

Åka hiss tyckte han var lite märkligt. Men Micco är en cool hund så han brydde sej inte så mycket.

   

Äntligen köttbullar!!! Alltså vi har inte fått såna på många år. Micco begrep direkt hur man bäst tigger till sej såna av mattes mamma.

   

Det passade tydligen Micco perfekt att få såna för han ville ha mer. Jo vi fick medan människorna fikade.

   

Men Sigrid! Jag vet att det luktar köttbullar om mej, men jag har faktiskt inte ätit fler än vad du fått!

   

Matte råkade resa på sej och då ansåg Sigrid att hon skulle ligga på hennes stol. Troligen så trodde hon att det skulle växa fram fler köttbullar ur den tomma påsen.

   

Micco han hittade massor av spännande dofter på väg mot bilen. Så klart han har inte utforska Eskilstuna.

   

Om du sätter fast Sigrid och Micco så kan du sätta dej bredvid dom. Jag planerar att köra hem. Fick inte alls köra hem, förvisades till baksätet.

   

Har hamnat på campingen för vi skulle röra på oss en stund. Här har det minsann varit en massa okända hundar i helgen.

   

Badat hade de också gjort. Fast sånt oväder som det var så förstår vi att alla ville vara vid hundbadet.

   

Tänk nån omtänksam hund hade minsann lämnat sitt begagnade märgben till mej. Visst jag har egna hemma, men andras är godare.

   

Sigrid hade nåt märkligt för sej på en sten. Handlade visst om att försöka dricka vatten utan att bli blöt om tassarna. Ena dagen är bad det bästa hon vet och nästa så har hon aldrig gillat vatten. Lite svårt att bestämma sej har hon allt.

   

Underbart mulet var det och blåste svala vindar. Så här ska det vara fast med mängder av svampvatten också.

   

Micco och Sigrid lekte en stund. Jag brydde mej inte, hade fullt upp med det där märgbenet.

Gick en sväng innan det var dags att lämna hem Sigrid och Micco.

En har jag mest slappat, matte funderar å vad vi ska göra i morgon, med tur är det så bra väder att vi kan åka till nån trevlig skog.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards