wilmablogghund

Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Wilma Border collie - 10 juni 2018 21:35

Egentligen har jag massor att berätta om mitt äventyr med Ossy ikväll. Men klockan har blivit mycket och bilduppladdningen tar evigheter.

Nu kommer det bara en del bilder från det som hände i skogen, resten lovar jag att berätta om i morgon.

Så här var det jag,matte, Micco, Sigrid, Sigridmatte, Ossyhusse, Anne och Ossy var ute och åkte i en konstig ska som heter Mule.

   

Mitt i skogen så satt det en liten Uggleunge alldeles ensam och övergiven.

   

Ossyhusse gick och tittade på den. Den verkade inte alls må bra i ovädershettan som varit hela dagen.

   

Vi hundar fick sitta kvar i den där märkliga Mulen och Ossy hade verkligen bekymmer om vad hans husse gjorde.

   

Ossyhusse hade vatten och matte trollade fram grejer för att få i den stackars lilla ugglan lite.

   

Vi funderade mycket på vad de egentligen gjorde med den. En massa pratande med Uggla, pratande i telefon och annat pyssel.

   

Ossyhusse han pratade med den lilla stackarn och sa att hjälp var på väg.

 


Ossy lyckade få hälsa på den, Han är världens snällaste så han nosade så försiktigt.

   

Detta är Åke Uggla, jo han blev döpt.

   

Så kom hjälpen. I Malmköping bor en man som heter Tage Wahlberg. Det han inte vet om fåglar är inte värt att veta.

   

Så nu är Åke Uggla på plats på en trädgren där hans mamma kommer att hitta honom. Ugglor gör så här de sprider ut sina ungar. De två bilderna med Tage och ugglan har matte snott av Ossyhusse

Med tur så kommer Åke Uggla att bli en stor och fin vuxen uggla.

I morgon lovar jag att berätta en massa mera om åkandet i den märkliga Mulen och en del annat. Nu är jag en mycket trött hund.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards