wilmablogghund

Alla inlägg den 8 juni 2018

Av Wilma Border collie - 8 juni 2018 18:05

I dag skulle nåt bra hända påstod matte.

Min bil användes och jag hämtade Sigrid och Micco med vidhängande matte. Nu skulle vi nånstans. De bra skogarna var inte att tänka på i dag heller eftersom ovädershettan fortfarande är här.

   

Så nu är vi framme. Trevligt vi hamnade vid Båven och det är ett tag sen vi var här. Variation är alltid skoj.

   

Hörru jag är väldigt sugen på ost och eftersom jag står på bänken så borde jag väl få sån eller? Jodå jag fick.

   

Duktiga Micco nu vågar han hoppa upp alldeles själv. Han har kommit på att om han gör det då blir det belöning.

   

Passade på att leka en del innan det blev alldeles för hett. Alltså vi har alltid så skoj. Ni ser väl hur jag och Sigrid skrattar på bilden?

   

Så går det bra att försöka leka kurragömma också. Här tänker jag gömma mej under bryggan för de andra två.

   

Hoppsan, gick visst inget bra slutade med att vi alla var gömda på samma ställe. Eller egentligen så badade vi där.

   

Badade lite mer på ett annat ställe. Bra vatten i Båven.

   

Usch nu börjar det vara hett. Jag och Sigrid slappade i skuggan ett tag.

   

Micco han har inte riktigt fattat det där med att skuggan är bäst så han låg mitt i solen. Han har inte lika svårt för äckelhettan som jag och Sigrid.

   

Skulle prova det där med stubbalansering. Hittade en jättestor gammal ekstubbe som vi ansåg vara perfekt. Det fick faktiskt plats tre hundar, att matte pratade en del om fusk det lyssnade vi inte på.

   

Kollade av en del andra viktiga hundsaker. Sen skulle vi åka nån annanstans.

   

ÄNTLIGEN!!!!! Allra bästa Grisöronaffären, nu ska jag shoppa.

   

Kollade av lösgodiset. Finns massor med smaskigt här, så tittade jag på en del annat intressant också.

   

Sigrid och Micco hade tassarna fulla med att välja vad de skulle köpa. Tydligen var ärendet egentligen att Micco skulle ha ett kylhalsband. Men det finns så mycket annat att köpa också.

   

Som alltid fick jag godis efter att ha köpt en del. Inser att jag behöver ett eget konto så jag kan handla utan att matte lägger sej i.

   

Sigrid och Micco fick också godis. Mycket bra att shoppa där, bara det att vi får åka dit alldeles för sällan.

   

Detta är bildbeviset på pågående hundnappning!!! Ser ni hur Sigridmatte brutalt släpar i väg mej över ICAs parkering? Mycket riktigt så blev jag hundnappade i flera veckor medan matte var inne på ICA.

   

Matte är tillbaka och nu passar vi hela ICA ihop med henne medan Sigridmatte handlar det hon ska. Alldeles för varmt för att vi skulle få passa bilen. Då är detta lösningen.

   

Hemma igen så skulle jag prova nåt nytt jag köpte. Matte försökte ta bild men det var så gott att jag käkade upp det på 2 sekunder. Detta har jag köpt. Torkade kaninöron. Väldigt smaskigt, rekommenderar jag till andra hundar också.

   

Eftermiddagsrunda och nu är det märkligt. Jag är för första gången inne hos Rottis Helga. Nu var inte Helga hemma så då kunde jag gå in. Väldigt spännande att kolla hur hon bor.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det LÖRDAG!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards