wilmablogghund

Alla inlägg den 2 juni 2018

Av Wilma Border collie - 2 juni 2018 18:01

Dags för veckans bästa dag. Som vanligt så började jag vänta direkt efter morgonrundan. Begriper inte varför det ska ta veckor innan det är dags att ge sej iväg.

Eftersom ovädret är ännu värre så använde matte bilen. Hade blivit alldeles för hett att gå fram och tillbaka.

   

Så äntligen framme och förhoppningsvis har vi inte missat nåt skoj trots att det tog såna evighter att komma iväg. Ossy syns som en liten prick långt bort när han kommer och möter oss.

   

Men titta jag har hittat en journalist. Var dags för reportage idag igen, nu skulle Eskilstuna Kuriren skriva om oss. Självklart hälsade jag artigt och presenterade mej.

   

Ossy har fått en kyldyna, den provade jag. Jo det var svalt och skönt att sitta på den.

   

Självklart så hade vi öronen på helspänn. Gäller ju att se till att människorna säjer rätt saker.

   

Golden Mikko kom så det blev en del lek med honom. Funkade en stund i skuggan.

   

Sigrid bestämde sej för att Ossyhusse är hennes allra bästa vän.

   

Så kom pudeln som var kär i mej för ett par veckor sen. Hans heta känslor hade inte släppt utan snarare blivit ännu hetare.

   

Tänk vad det är skoj att vara en stor flock med hundar och kunna springa tillsammans. Så här ska hundlivet alltid vara.

   

Sigrid och Micco hade sin grannes människovalp med sej så de ägnade en del tid åt att hålla ordning på honom.

   

Det är så olidligt hett, men nu ska alla till sjön. Jag var faktiskt snabbast dit idag ihop med Beagle Mimmi. Fast det fastnade aldrig på bild.

   

Så skönt att nå sjön och kunna bada.

   

Bryggan är populär när vi ska fotograferas när vi badar. Dagens journalist höll sej också kvar på bryggan.

   

Jag hade hela tiden den störtförälskade pudeln som en skugga. Blev väl mycket uppvaktning från hans sida.

   

Ska man bada ska man vara många. Massbad är lika roligt som flockspring.

   

Lervatten det är grejer det när man är hund. Ypperligt för att få pälsen i perfekt skick.

   

En del kastar sej ut så det nästan blir fontäner. Tror det är Labrador Alice på bilden. Hon lär ha varit livrädd för vatten tills Sigge Svamphund hade kurs med henne.

   

Micco testade styrkan hos Labrador Alice husse genom dragkamp. Vet inte vem som vann, men tror det var Micco.

   

Ossy han plöjde sej fram genom vattnet. Tänk vad vi har det bra som kan bada så mycket när vi träffas.

   


Blev faktiskt en hel del vilda lekar på land också. Det funkar när det bara är att kasta sej ut i sjön för att svalka av sej sen.

   

Pust! Nu har vi hållit igång ett par timmar. Alla är trötta, jag och Cleo slappade tillsammans i skuggan en stund.

 

Jaha slut på det roliga. Dags att åka hem igen, men lika bra för nu var det fullkomligt olidligt hett.

Hemma så somnade jag och sov gott i några timmar.

Gick en kort eftermiddagsrunda när det knappt fanns luft. Kom en massa svarta moln och matte påstår att hon hörde Åskar långt bort en gång. Sen kom det några få regndroppar som torkade nästan fortare än de föll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards