wilmablogghund

Alla inlägg den 1 juni 2018

Av Wilma Border collie - 1 juni 2018 18:26

I dag skulle vi prova ett nytt badställe. Eftersom det bara går att bada just nu så är det skönt med lite variation av sjöarna. Vi har många bra men de ligger alldeles för långt in i skogen. Blir för jobbigt att gå dit.

   

Jaha ett nytt ställe, här har vi aldrig varit. Fast matte har självklart varit här.

   

Årets första smultron är hittat. Men det är kvar eftersom jag lyckades kissa på det precis när matte tagit bilden.

   

Hittade stället där det skulle badas. Micco lekte på land med badleksaken.

   

Jag provade sjön och Sigrid tog ett snabbt dopp sen bestämde hon sej för att rymma. Dessutom lyckades hon få Micco med sej.

   

Sjön där vi badade är jättestor. Men det var inget bra ställe så vi skulle vidare.

   

På väg genom skogen till en annan sjö där vi inte heller har badat.

   

Nytt ställe igen. Trevligt och en massa spännande dofter fanns det.

   

Micco kastade sej ut i den nya sjön. Är så skoj detta att han kommit på hur roligt det är att bada.

   

Provbadade jag också. Mycket bra sjö med behagligt svalt vatten och gott att dricka var det också.

 


Vi lekte lite i skuggan, men det blir korta lekstunder för sen blir det alldeles för hett.

   

Fick lov att göra en insats som polis. Sigrid bestämde sej för att Micco han skulle dö. Ska han inte alls så jag läste lagen för Sigrid. Hon brydde sej inte. I stället bestämde hon sej för att hon skulle rymma. Inte en gång utan flera.

   

Slutade så här. Sköter man sej inte så blir man koppelfånge.

   

Sigrid bada? Absolut inte! Möjligen dricka lite vatten och doppa tassarna. Helt plötsligt är bad nånting som Sigrid aldrig ägnar sej åt.

   

På andra sidan sjön går det en väg. Titta så det dammar när lastbilen kommer. Tänk om det kunde regna.

   

Vi gick en sväng, hittade inget av intresse och så skulle vi åka hem. Detta är den där bra sjön där vi badat ett par gånger denna vecka. Fast nu passerade vi i andra änden av den.

Lämnade hem Sigrid och Micco, åkte hem och sov.

   

Eftermiddagsrunda och jag har gått till hundbadet för att svalka av mej en del. Först träffade jag en Rottishane som jag inte ville träffa med en oförstående ägare som ansåg att han skulle leka med mej.

Hann bada en del innan det kom några andra hundar, inga som jag fick umgås med.

   

Ordning i tillvaron. Matte har köpt glass åt mej på campingens fik. Mycket gott och svalkande. Så träffade jag matten till en hund jag träffade ofta förra sommaren. Fick höra att han går och letar efter mej så jag måste se till att träffa honom nån dag. Är inte lätt att vara så oemotståndlig som jag är.

   

På väg hem så träffade jag Sigrid och Micco och Maggan och en dal andra människor jag känner

Nu finns artikeln om våra underbara hundträffar ute på nätet. http://sormlandsbygden.se/2018/06/traff-i-hundarnas-paradis/

I morgon är det ju dags igen för veckans bästa dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards