wilmablogghund

Alla inlägg den 21 maj 2018

Av Wilma Border collie - 21 maj 2018 18:13

Ovädret det bara fortsätter och fortsätter. Vidrigt är det och matte pratar om en massa saker som ska göras i skogarna. Men sånt är bara att glömma just nu. Ingen målning och ingen slyklippning på mina Sörmlandsledsetapper blir det heller.

   

Har hämtat Sigrid och Mikko och vi ska till sjön. Men på väg dit så träffade vi minsann vår allra bästa godisutdelare. Mycket bra början blev det.

   

Kom till sjön och där skulle matte leta efter Sigrids kylhalsband. I går hade hon tappat det där och hennes matte upptäckte det när de kom hem.

   

Medan matte letade och letade så hittade Mikko en intressant grop som nån annan hund hade grävt.

   

Jag och Sigrid badade. Mycket skönt eftersom det var vidrigt hett redan.

   

Simtränade en del idag. Är inte så tokigt detta att simma, faktiskt riktigt skönt. Bara torkningen efteråt som blir så besvärlig.

   

Matte fortsatte leta halsband, enda som syntes till var badleksaken som rymde igår. Den flyter just nu i vassen alldeles oåtkomlig.

   

Jag studerade noga när de tog bort den trasiga och farliga grinden vid den inhägnade delen av hundbadet.

   

Vi passade på att leka en stund också. Nära sjön går det bra för då kan vi slänga oss i vattnet när det blir för hett.

 
 

Matte filmade när vi lekte, men tänk vilket oväntat slut det blev. Som ni ser så hade vi väldigt skoj när vi jagade varandra runt grillplatsen. Men så hittar jag nåt som jag plockar upp. Fick höra att jag är världens bästa hund för jag hittade minsann Sigrids kylhalsband. Det är det som jag har i munnen.

   

Halsbandet hamnade i sjön en stund för att de där kylgrejerna skulle svälla igen och ge kyla till Sigrid.

   

Bestämde oss för att gå och göra nåt annat en stund. Kollade sjön vid båtarna och badade lite där bland annat.

   

Ossy är du på dagis????

   

Jodå visst var Ossy där. Sigrid blev överlycklig och glömde helt att hon just då var koppelfånge. Hon har nämligen ovanan att rymma nära Ossys dagis.

   

Mikko han har utsett Ossy till en av sina allra bästa vänner. Han blir så glad när han träffar honom.

   

Vi lekte en del tillsammans men eftersom det var oväder blev det bara en kort stund. Ingen som riktigt orkade.

   

Badade en del vid en av Ossys privata badplatser.

   

Alldeles vindstilla var det och fruktansvärt hett.

   

Ossy var så varm stackarn. Han fick låna mitt halsband en stund och det gillade han. Det är väldigt bra för det svalkar skönt i ovädret.

   

Ossy har helt enligt rutiner fått sitt ben, men Mikko han ville inte alls lämna sin älskade Ossy. Till slut insåg han att Ossy minsann tänkte ligga i skuggan och tugga på sitt ben.

   

Nu blev det otrevligt. Passerade skidbacken och där höll på på och skulle ta hästmonster ur en bil! Himla tur att jag befann mej på säkerhetsavstånd när de kom ut. Lämnade snabbt området för att inte sluta som föda åt dom.

   

Skulle gå hem med Sigrid och Mikko men då ringde mattes mobil och vi skulle vänta på nån.

Visade sej att Ann Marie och hennes mamma kom. Vi försökte självklart att kasta oss in i bilen.

   

Snälla ge oss godis, du vet vi får aldrig nånting att äta. Jo vi fick faktiskt så vi slapp svälta den stunden.

   

Ur Ann Maries bil kom det en Berner sennenvalp. Såna är stora fast de är små valpisar.

   

Jag hälsade artigt.

   

Mikko hälsade också, medan Sigrid upplyste om att den där saken skulle försvinna till nåt riktigt hett ställe eller så skulle hon döda den. Surkärring!

Lämnade hem dom och gick hem till mej och sov.

   

På eftermiddagsrundan så hämtade matte paket. Nu ska hon också kyla ner sej, handledsmanchetter enligt samma princip som mitt och Sigrids halsband. Enligt matte är de väldigt sköna och det verkar inte finnas nåt slut på ovädret.

I morgon ska vi åka och göra nåt skoj säjs det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards